|
|
|
|---|---|
PeWa |
Står i valet att antingen köpa en ny BMW M3 eller en ny BMW 330 Cab med M-sport paket. Dock så oroar den nya designen mig. 330:n ser inte alls så snygg ut längre. Någon som vet hur den kommer se ut med sport kit? För och nackdelar för respektive bil, vad ska man köpa? |
|
Tycker inte du ska tveka mot att köpa en M3a. Hade inte jag gjort iaf... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Jag hade köpt M3:an utan att tänka efter för mycket. Men det beror sig på vad du är ute efter i bilen: M3 är en racingbil för gatan. 330 är betydligt snällare att köra, men har ändå ett rejält temprament att ta till om man så önskar. 330 fördelar: Bränslesnål. Lättkörd. Billigare service. Bättre komfort. Cab=skönt på sommaren. M3 fördelar: nästan allt annat ;) Provkör båda bilarna och bilda dig en egen uppfattning! Välkommen till BMWPower! Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
jag hade valt cabben eller varför inte en M3 cab =) /martin |
|
|
Med tanke på din nuvarande bil så är valet lätt, m3. Prestanda och väghållning i gemytliga mängder. Leende från öra till öra varje gång du kör om på landsväg. De 330 jag kört har inte varit direkt bränsle snåla, men de är inte min 328:a heller. Bränsle förbrukningen mellan 330 och m3 (E46) är nog försumbar skulle ja tro. Plockar du fram blyfoten så drar nog iof m3an en del mer. 330:n men sportpaket eller aerodynamik paket (samma grej) blir väldigt lyckad i min mening. Nya 3-serien i grund efter faceliften är lite plastig och faller inte mig riktigt i smaken heller. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.