AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
798

M-chassi E-46

An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej! Jag letar efter lämpliga sänksatser till min e-46 sedan. Bilstein dämpare och h&r fjädrar 35/20 är intressant. Kostar ca 9 tusen. Hur är Bmw:s M-chassi? Ska sänka ca 15 mm kostar ca 10 tusen. Är det lönt att montera? Kommer sänkningen att synas? Är här någon som har M-chassi som kan säga om det stämmer med ca 15 mm sänkning. Jag är rädd att man ska bli hängande på nån väg bula om man sänker för mycket, vad är en lagom sänkning? Man vill inte få raggar stuk på bilen.
Anders
Om du ändå kan tänka dig så mycke pengar så tycker jag att du ska satsa på ett ställbart chassi. Då kan du ju sänka den hur mycke/lite som du vill..

/Johan
[CUL8ER]
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Var kan jag hitta ett ställbart chassi för dom pengarna? Har tittat lite på det oxå men det verkar dyrare än så
Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du lär nog inte hitta ett höjcställbart chassi för de pengarna, men däremot ligger ställbara Koni-dämpare inom räckhåll för de pengarna. De ställs iofs "bara" i hårdhetsgraden.

Jag hade sådana dämpare på min förra bil och de funkade utmärkt. Jag körde dock inte bana med bilen så jag vet inte hur de beter sig i extrema situationer...

Mvh
Ja lite dyrare är det ju men det tycker jag det kan vara värt. Kolla på www.mh-gtr.com

/Johan
[CUL8ER]
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Ingen mer som har synpunkter på detta?
Anders
Jag har AC-Schnitzer kit på min och det sänker lagom tycker jag. Vet faktiskt inte i mm hur mycket , men jag skulle absolut inte vilja ha mer sänkt. Låt vägverket ploga istället :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag har Bilsteins "paket" som du nämnde. Är helnöjd och har inga större problem med farthinder (har inte fastnat än). Tycker personligen att sänkningen gjorde bilen mer normal än original :) Tycker att 15mm känns lite för lite, men det är ju en smaksak så klart.
Så här ser min ut med Bilstein:
Länk

Mvh
Anders S.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Kör precis som erito med schnitzer och är grymt nöjd, ger perfekt kombination av sänking,väghållning och komfort. Paketet sänker ca 20mm.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Vem säljer Schnitzer prylar i Sverige och vad kostar ett sånt paket?
Visa användare
167
HES
CLK -03
Jag har M-chassi. Den sänker ca 20mm. Skulle behöva sänkas lite mer i fram. Bmw´s M-chassi är ganska hårt ställt, personligen gillar jag det. Man behöver inte vara rädd att underedet tar i.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Ocl brorsson är importör Länk Väghållningskittet från schnitzer kostar här i Belgien 1564€ exklusive montering.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.