|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar hur många nycklar man ska ha till bilen, samt hur de ska se ut. Har bara två nycklar, båda av plats, ingen med någon knapp på. Är det någon som vet, berätta gärna för jag har ingen aning. Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Fick fyra stycken med när jag köpte min, två med fjärr och två helt i metall. Zaharald |
|
|
Vad jag vet skall det finnas; en nyckel med inbyggd lampa (den med knapp), en reservnyckel helt i plast, en verkstadsnyckel som man ej kan öppna bagagerum och handsfack med samt en liten nyckel helt i metall som man skall ha som reservnyckel i plånboken. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Har bilen BMW orginal-larm? I så fall ska du även ha en typ "fällknivs" nyckel med IR-sändare, och den styr även comfort stängning av tacklucka o fönster om sådant finns instalerat...men som sagt, det beror på om larm o.s.v finns... |
|
|
Hej! Hmm.. Finns det någon enkelt sett att kolla om man har larm, eller det ska sitta en svart låda med röd lampa på som det gör på andra bilar? Jag har bara reservnyckeln (med plast) och verkstadsnyckeln enligt J.L's beskrivning. Det var ju inte bra.... Jag bugar och tackar för hjälpen! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Det sitter en rödlysdiod i stora luft intaget på instrument- brädan, den tänds när du vrider nyckeln i dörrlåset till deadlook, alltså fullt (liksom 2 hack) åt vänster,samtidigt låser bilen fullt, går inte ens att öppna inneifrån...och om den har "fjärr" ser du på att en mottagarsensor sitter i taket jämte knappen till takluckan, om du har lucka?? annars där den skulle suttit, en mörk "knapp" ca. 1x2cm... |
|
torparn2 |
jag fick bara med 2 nycklar men båda dom e ju med knapp... plus 2 starspärr nycklar |
Svärd |
Har bara en nyckel och det är den med två knappar i. Fast knapparna är borta. Någon som vet om det går att beställa nya nycklar från BMW?? Kunde beställa nya lås till min gamla 320 utan problem. Eller lite problem, fick ett tändningslås som itne fungerade först, men det var bara att byta... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
Svärd |
Nu vet jag, det går att beställa nycklar från BMW! Har en ny fjärrnyckel på väg... 950:- men det är det ju värt, dels att kunna öppna och dels att ha två nycklar... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Hej! Visst, det är det. Ska också beställa... Bugar och tackar! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Vart köper du fjärrnyckeln för 950 kr? För du menar väl den fjärren med utfällbar nyckel? En sådan skulle kosta nästan 2000 kr när jag kollade. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Hej! Hmm.. Antar att fjärrnyckeln är till fjärrlås? Är fjärrlås standard? Hur kollar jag om jag har det? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Svärd: har sagt det tidigare och säger det igen, BMW delar ÄR billigare på GOTLAND....termostaten, sen var det väl ljusinsats eller nått... och nu NYCKELN. GRATTIS, jag gav 1750:- för min...men det är du väl värd...köp nått gott vet ja, nu när du fått lite "över"....skämt åsido, dom verkar ha en bättre pris-politik ut på ön.... :-)) Trevlig Helg Peo |
|
|
Fjärrnyckeln styr både låsen och larmet om du har det. Om bilen har fjärrmanöverering så ser du det, som jag skrev tidigare, en mottagare sitter itaket vi backspegeln jämte knappen till takluckan om du har det, en "blind"knapp ca:1x2cm , standard vet jag ej om det varit.... Peo |
|
|
Hej! Jaha.. Jag trodde det bara vara larmet. Mea culpa, mea maxima culpa. = Det är mitt fel, det är mitt fel helt och hållet. Tycker bara det verkar konstigt att jag inte skulle ha det när bilen ändå är ganska utrustad... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Min fjärrkontroll svara inte ibland när man trycker på knapparna. Ibland händet det ingenting. Jag har bytt ut batterierna i den, men det blev inte bättre. Vet någon vad man kan göra för att den ska fungera bättre? //Schnitzer |
|
Svärd |
J.L: Köpte nyckeln på BMW i Visby, PGs Bilservice. Men det är inte någon utfällbar historia. Det är den stora nyckeln med en rund och en fyrkantig knapp på. Har också läst här att den skulle kosta 2000:- någonstans. PESK: Jo, det verkar ju vara lite billigare här. Det är helt okej. Köpte en tröja till tjejen för pengarna jag sparade. :) Men jag har ingen mottagare i taket. Har läst det tidigare och letat efter den i bilen, men jag hittar ingen. Men jag har blinkdioden mitt uppe på instrumentbrädan. De kanske flyttade den från 93-års modell?? Ni får väl ta å samla ihop lite saker ni behöver beställa och åka på semester hit och köra in till PGs.... Fast ibland behöver han en vecka på sig att få över sakerna han inte har hemma... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
|
Svärd, är du säker på att du har "fjärrstyrt" lås? För dom jag sett som saknar "knappen i taket" styr sitt larm med "deadlock" läget i dörrlåset... men det är vad jag vet..hoppas jag har fel..... Schnitzer, jag har också dålig "räckvidd" men det var det på dom äldre bilarna, max 5meter enligt instr.boken, men jag brukar få sikta lite mot inrebackspegeln å då funkar det lite bättre tycker jag... |
|
Svärd |
Jag låser bilen med den runda knappen och trycker på den fyrkantiga inom 15 sekunder så går dedlock i och larmet på. Bilen är låst och larmad så nog är det fjärrstyrt alltid... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
|
Ok, ska tänka på det. //Schnitzer |
|
|
Svärd, är din bil direktimport?? Mig veterligt kom den nyckeln du har först -94...men om din bil är import så skrivs ju "Tyskens" års modell och då blir det en -93:a. Min är en 92:a i tyskland, och 93:a i sverige, den kom ju först -93, 740 enl. svenska BMW, där av kallar jag min -92b....lite tankar bara... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.