|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 520i -86 som har en avbruten bult till grenröret. Försökte att borra och en del andra metoder men den ville inte komma ut. Skall gå via toppen istället. Bilen var ganska orkeslös i backar och det luktade ganska mycket avgaser av den + att det pyste från grenröret. Bilen har blivit ännu sämre nu efter jag har grejat med bulten, motorvarven ökar och sänker sig vid start. Det är väl så att den drar djuvluft ännu mera nu. Men jag undrar kan det vara så att det verkligen är så att effekten minskas så markant i backar bara på grund av att det läcker från grenröret? Och är det också är därför som den drar mer bensin? MVH Carina | |
| Min 528:a läckte åxå från grenrörspackningarna innan. Efter bytet märktes ingen skillnad på varken prestanda eller bränsleförbrukning. Enda skillnaden var att man fick bort missljudet. | |
|
Tja...kan bli den effekten med effektförlust o andra olägenheter om du har ett stort läckage där...annars så kan du försöka få ut den avbrutna bulten med hjälp av s.k. skruvutdragare...Dvs du borrar ett mindre hål i brottytan lämpligt antal mm in och skruvar in en skruvutdragare som då passar där och "vips" så kan du få ut denna irriterande bult :)...Finns flera storlekar i en sats du t.ex köper på Clas olsson.. Men du verkar iofs redan ha provat med detta? Mvh Janne. |
|
|
Hej! Ja Janne jag har provat det också, tyvärr måste jag nog gå via toppen ändå phuuu. Skulle kännas mycket bättre om jag med säkerhet hade vetat att det skulle vara OK sen, den kanske går lika illa sen ändå. Läckan syns alltså, jag ser hur det sprutar ut avgaser från ena sidan av grenröret. MVH Carina |
|
|
På min förra BMW (320i -84) hade jag samma bekymmer och lätt var det inte men jag använde en skruvutdragare (s.k. grispitt) men jag hade borrat snett och skadat gängorna i toppen, så jag fick sätta in insatsgänga i det hålet. Nu till det viktiga. Jag fick grenröret avplanat med hjälp av en fräs. Detta gjorde att jag visste att den ytan var plan så jag inte fick brytningar när jag skruvade dit allt med nya packningar. //Erik// |
|
|
Hej Tackar så mycket för era svar. MVH Carina |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.