|
|
|
|---|---|
|
Sitter och läser igenom Instruktionsboken och läser på sidan 148 om intenvisrengöringsmedel. Är det vanlig spolarvätska som ska hällas på där eller någon speciellt vätska? Och i så fall ska man blanda spolarvätska+vatten i 6 liters behållaren (3 liter för sedanmodellen) | |
| BMW intensiv vätska finns hos din lokala BMW skojjare... Vanliga spolar gegga ( vatten + konc.) i stora tanken | |
|
Sid 142 för övrigt...*S* ( iaf i bok 01 45 9 790 035 Schwedisch) Mvh Messerschmit-kommiten |
|
| 01 45 9 790 815 Svenska VIII/97 heter min. | |
| Hej Stout! Hur gick det i Tyskland? Intensiv medel finnas att köpa hos BMW och kostar c.29kr tror jag! | |
|
Jo, det gick bra :-) BMW delar och tillbehör kan man ju göra sig rik på om man köper i Tyskland och sälljer i Sverige. Mailar dig! |
|
| intressant där Stout...... till Hamburg snart?? | |
|
Låter bra Stout! :-) Är i Stockholm än men kollar mailen ikväll när jag kommer hem. Har Du kanske kontrollerat vad AC Schnitzer alu pedaler kostar i Tyskland? MVH/Andre Länk MVH/Andrè |
|
|
Gasar-Magnus, Ska kanske ner en repa till inom kort. Har hittat en 540iA Touring på bmw.de som kan vara av intresse för mig. |
|
| Mycket vill ha mer eller?? | |
|
På sätt och vis. Jag är inte helt nöjd med manuell låda utan känner att jag vill ha Steptronic. Sen är det årmodell 1999 och gått 6600 mil och all den utrustning jag har i min bil + minnesstolar och dubbla rutor och lite mer lul lull. Aspensilver naturligtvis :-) Den är inte billig utan går på en bra bit över 200k Men vi får se vad som händer... |
|
|
Tjena Stout! är hemma nu. ;-) Länk MVH/Andrè |
|
|
Stout: Har du inte steptronic....haha .....( får hugga när man kan......) Låtersom den rätta färgen och mkt trevligt lull-lull |
|
|
Du får gärna hugga eftersom du "bara" har en 523:a :) Skämt åsido. Efter att ha kört flera Steptronic lådor och testade en manuell så kändes det mer rätt eftersom jag kört manuell sedan 1982. Hade en gammal merca automat då och har dåliga minnen av den i snöväglag. Även om det inte är många dagar snö i Skåne om året så räcker det för att problem skulle uppstå. Känner nu också att det "känns" mer rätt med Steptronic på en BMW, särskilt om man som jag, kör mycket i stadstrafik. Men manuell funkar. |
|
| hehe läste igenom mitt inlägg och är förbryllad över meningsuppbyggnaden, det känns hit och dit :-) Vad jag ville ha sagt med sista meningen var att det efter att ha kört manuell 528 i ett par veckor så vore det mer kul med en Steptronic i stadstrafik. | |
|
Helt rätt Stout! Steptronic lådan är kanon på 528-an!! :-)) Länk MVH/Andrè |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.