|
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har konstaterad att efter att ha kört 3 låne BMW med X5/E39/E46 Steptronic så hade samtliga bromspedalspärr för att lägga i backen (kärrringspärr kallad, nån på förumet kallar det nått annat). Samtliga hade halvljusautomatic där ljusomkopplaren var i tillläge. Högtryckstvätten till framljusen spolade bara när ljuset var på uppfattade jag det som. Detta diskuterades i ett annat topiac där samtliga E39 ägare hade sina bilar på det sättet oavsett import eller svensksåld. Min E39 har inte denna växelspärr. Min halvljusauomatik funkar i 0 och i läge till= kan inte stänga av ljuset med bilen igång. Spolar i alla lägen även parkeringsljusläge (ljusspolningen var 4 gång om man inte stängt av bilen i mellan) Nu undrar jag finns det flera än jag som har sina E39 på detta sätt?? Kan man programmera om sina funktioner via DIS så man kan få bort vissa oönskade olater? MVH Hasso Länk |
|
Hasso, åtminstone halvljusautomatiken skall gå att programmera om via datauppkoppling. Mvh |
|
| Nja Hasso Gubbspärr på steptronicen har jag , spolningen spolar som din liksom ljus automatiken och jag har sv. såld -97a | |
| Hasso: kollade der betreibsanleitnung och det står det att ljuset skall funka som på våra bilar (liksom gubbspären du brytit sönder...) | |
|
Min svenksålda -98 spolar i alla ljus-lägen var 4:e gång. Ljuset kan stängas av helt under färd. Det måste finnas någon typ av styrning som ger spolning var fjärde gång, vore trevligt att kunna ändra detta. Skulle vilja ha det till varannan gång på vintern och var 10 på sommarn :) // Booba |
|
|
Måste koplettera lite nu när jag varit uten en sväng :) Första spolningen var strålkastarna coh fick sig en omgång. Så det verar som om det ligger något minne även om motorn stängs av. Eller kör den kanske alltid strålkastarna som första och därefter var 4:e gång ?? // Booba |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.