|
|
|
|---|---|
|
Har kört min 540 e39 i snart ett år och upptäckte härom dagen att bägge framhjulen var snedslitna i innerkant.Åkte och skulle få framvagnen inställd men meken sa att det inte går på den modellen.Ringde till en del andra ställen och fick samma svar "det är sånt du får räkna med när du har sänkt den bilen". Jag kan ju inte tänka mej att alla sänkta e39or åker runt med snedslitna däck eller lägger alla sina pengar på nya gummin stup i kvarten. Någon som har någon lösning typ schims eller nått. | |
|
Självklart går det att justera framvagnen, däremot går det kanske inte att justera den mycket nog om den är kraftigt sänkt. Det är precis som meken sa "sånt du får räkna med"... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
sänker du bilen ändras hjulvinklaran, och då med lite otrur kan du inte justra bort detta, kan kanske justeras så det blir lite bättre men bilen är ju aldrig byggt för att sänkas och inte justerings möjligheterna. hadde du inte sänkt bilen hade det med all säkerhet gått att justera Joakim Eriksson |
|
|
Hörde att det går att justera bakvagnen på E39, stämmer det? Vore ju kul isåfall, för nu avstår jag nästan att sänka min E34 pga detta. Men isåfall vet man ju det till den dagen då man köper E39 Diesel-räsern Länk |
|
|
Är det så olika på e39 och e34. Har sänkt M5an 3cm fram och det var ju inga problem att ställa in framvagnen. Fast det kanske inte räknas som "toksänkning" .... Mvh Patrik |
|
|
Jag räknar i alla fall inte 3cm som toksänkning. Mycket mindre kan man väl knappt sänka med riktiga fjädrar? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Enligt den första meknissen så skulle det inte gå att justera någonting på castervinklen(eller om det var camber),eller han kanske inte kunde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.