|
|
|
|---|---|
|
Vad har ni för allmänna synpunkter inför ett byte från min 318is -91 till en 318i -93? --------------------- .. vassast på ön.. ;) - Länk | |
| Synd, då E30 är så mycket snyggare än E36... | |
|
En 318is E30 är ju mycket vassare än en 318 E36. Men har du E30,n till salu och hur mycket i såna fall? |
|
Aldric |
Shrimp: Jag funderar på att byta åt andra hållet, E36 318i => E30 318iS wallman@home.se om du kan tänkas vara intresserad, hittade ingen email till dig. |
|
Hade nog behållt E30,n, mycket roligare bil än en 318 E36 Länk |
|
ant |
schrimpen vad är det du säger?? har du fått nåt hårt i huvet? =) nä men inte ska du byta bort din 318is 16V? den som är så fin? att gå från din 16 ventilade motor till en 8 ventilad kommer bara få dig att längta tillbaka till den högvarviga och allmänt roliga m42 motorn. fast å andra sidan kommer du åka mycket mer komfortabelt i en e36, men långt ifrån lika "sportigt". ========== Länk |
|
Jag undrar om inte E30 318is har de mest fanatiska ägarna... Eller är dom så bra? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
ant |
klart dom är så bra som vi säger.. =) min är iaf väldigt kul och bra på alla sätt. =) ========== Länk |
|
E30-chassit är så underbart roligt som alla säger! Med is-motorn är den dessutom riktigt pigg! Får bara pisk av 325 och M3, men den är nog sportigare än 325 tack vare en lättare motor i nosen. Jag jagade en 318is, men då jag inte hittade någon i närområdet då jag letade så blev det en 320i, något jag faktiskt ångrar lite, även om sexan är en skön motor den med... |
|
| Får jag tillräckligt stor hög med pengar och en E30 318is så skulle jag kunna tänka mig att byta ut min E36 318is. | |
|
Asså, är det så jävla totalfel av mig? :) Tänkte, får ju ABS, larm, servo, krockkudde, 5 dörrars o lite annat fint.. E36'n lät bra i motorn o så.. o service o så verkar vara bra skött. Ser inga direkta nackdelar mer än att i baksätet hade en söm släppt.. inte fint med en 5cm reva ner i skumgummit.. men, det var i stort det enda felet jag kunde hitta.. o nylackad sedan 3mån för +20.000 kr.. Mauritiusblå metallic eller nåt sånt. fler synpunkter? --------------------- .. vassast på ön.. ;) - Länk |
|
ant |
hehe.. nej det är nog inte så fel. det är nog kanske mer bilkänsla över e36. du förstår vad jag menar.. du åker behagligare och lugnare med en e36. e30 är mer sportig och kanske inte lika snäll vid långåka. baksätet fixar du ju lätt ett nytt på nån skrot. förresten din shortshift. det är lite körigt på jobbet just nu. men jag ska försöka fixa den nästa vecka, inte veckan som börjar imorgon utan veckan därefter. är det ok? känns som jag lovat den för länge sen men jag har inte haft tid. ========== Länk |
|
Jag skulle inte bytt om jag stod i samma sits....e30 är så mycket snyggare, + att där är mer resurser i iS:en....e36:an är lite mer sportigare (om det är en Coupe) men e30 är sååååå mycket snyggare :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Det är en 318i Sedan.. med m40 motorn om jag inte misstar mig. Nåja, jag ser mer till att det är en lite större samt säkrare bil i förhållande till min e30.. Känns mer som jag kör ekonomiskt och komfortabelt än buskör, så.. varför inte köpa en bil som är lite mer komfortabel? Personligen gillar jag faktiskt E36 karossen, tycker den är snygg. Med all respekt för att en E30 även den har sin charm, fast på sitt sätt.. --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.