|
|
|
|---|---|
|
jag har nu i bilen BMW's 3-ekrade sportratt (kolla länken i min signatur för bilder) och nu har stygnen gått upp i den...sträckan är ca 1 dm, och jag undrar om man kan få detta fixat? kan tänka mig att en sadelmakare eller ngt sånt kan sy ihop det hela, men kostar det för mycket så kan man lika gärna byta ratt.... går det att reparera själv, eller det är bäst att ngn erfaren tar sig en titt? det är ju inte så roligt om man gör en lagning själv och den ser skabbig ut :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk | |
|
Jag skulle nog försöka att hitta en ny ratt. Tror det blir enklast så. Länk |
|
|
jo har som sagt funderat en del i samma banor.....lutar åt att jag kollar efter en ny ratt.....vet dessutom inte om jag har ngn sadelmakare eller liknande i närheten...man kan ju linda silvertejp runt området som har gått upp, men hur snyggt är det :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Har du inte någon snäll mamma eller flickvän som du kan fråga om de vill hjälpa till? Kvinnor är generellt sett duktiga på sånt där "pyssel" Mvh /Carl |
|
|
hmm....det är iofs en utväg! får kolla om morsan kan tänkas vilja dra ett par stygn :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Det är inga problem att göra själv. Det viktigaste redskapet är en krokig nål, hittar du i vilken sybehörsaffär som helst, den är alltså halvcirkelformad och möjliggör att sy ihop en ratt eller bilklädsel eller vad som helst som man bara kan komma åt från "utsidan". I mitten av åttiotalet sydde jag praktiskt taget upp en hel 323i E21 med lite hjälp från min flickvän, numera fru. Bilen såg för djävlig ut från början, men efter några veckor var den kanon inuti. |
|
|
En snabb lösning är väl superlim =) och sen kan man sy ... Men du Bmwfreaken bor du i åhus.. Du känner igen som heter Sara Gustavsson.. Fast hon är ju lite äldre en dig .. Mvh |
|
|
hmm..superlim är kanske lite out of the question :) jo jag bor i Åhus, känner dock ingen Sara Gustavsson, dock andra Saror :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.