|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt införskaffa en 518iS E28 för ca 10-13000:- Vad är de vanligaste felen på dom??? Vad får man för dom pengarna??? //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) | |
eddie |
Ingen fara med dem.Bara slitdelar du kanske kommer få byta.Annars e dem billiga o bra att äga. Montana |
|
Hej! Om de vanligaste felen kan du läsa på: Länk Som ägare till just en sådan så har det vart ganska problemfritt, förutom att termostaten pajjat och SI-kortet fått fnatt. Ändå vill jag sälaj bilen av den enkla anledningen att den inte har nån körglädje =(. Hursomhelst får du nog en bra bil för pengarna, eller så köper du min som är snäppet dyrare. 14.000 :- POK ;-). //Tomas M 518iS -88 |
|
|
Hade gärna köpt din om ja hade haft pengar.... Sitter på en amazon -67 som ja väldigt gärna vill bli av med... Hade ja haft den såld hade din varit såld nu åxå... //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) |
|
j_s |
tompas vill du utveckla det där med körglädje? sitter själv o funderar på en sån, behöver lite mer utrymme än 3-serien... |
|
Visst är det körglädja i 518 jämfört med anrda bilar med jämlika motorer, men kasnke inte i jämförelse med andra BMW:ar. Tror jag iaf. |
|
|
Beror på vad för bil du har nu? Kommer du från en Nissan Micra till BMW 518iS är det klart man finner en hel drös med körglädje. Hursomhelst var den 518iS jag hade väldigt seg och maskinen gör ju sig egentligen inte så bra i den stora karossen. Fast nog hade bilen komfort och kändes relativt lyxig. Har absolut inget mer emot den mer än att den inte var särskillt kul att köra. I benämningen körglädje räknar jag in även prestandan. Vill också kunna känna den där speciella känslan som inte går att beskriva; när man trycker ner gaspedalen och hör motorn varva samt känna kicken av att trycka plattan i matten på 2'ans växel etc. =) Nu är jag nöjd. för samma pengar som jag sålde min 518iS -88 fick jag en 528i -86. Fast rent ekonomiskt sett är 518 toppen!! Billig försäkring(Jämfört med andra BMW!), låg förbrukning, tanka 95 oktanigt etc. Så här skulle jag motivera 518-köparen: en person som vill ha en relativt stor, ekonomisk, komfortabel och lite kul bil för en billig slant. Hoppas du fick ut något iaf för nu har suttit och skrivt av mig lite ;-) //Tomas M 528i -86 |
|
j_s |
Det låter mycket bra. Har tidigare haft en 3.0, en 320 E30 o sitter för tillfället med en Audi GT. Jag gillar oxå att gasa vid vissa tillfällen. Har "nästan" bestämt mig för en 5-serie.. fast nån 518 blir det nog inte trots allt :) |
j_s |
Av just E28 verkar det inte finnas så mycket annat än 518 att välja på.. var är alla 520, 528 o 535? |
|
den som letar han finner =) visst dominerar 518, detta eftersom dessa alltid i princip har körts lugnt, medan flera 528'or har gått genom pressen (läs: skroten). Det tog mig 2 månader att hitta en sådan 528i som motsvarade de krav jag hade. //Tomas M 528i -86 |
|
|
Helt fel!Visst finns det en hel del 520,528 och 535.Kolla bara i Bilsport,fyndbörsen och motorbörsen så lär ni hitta en hel del...och har du nu inte hittat nån kan det ju beror på att folk inte vill sälja sina "Pärlor". |
|
|
har en polare som vill sälja sin 518 mörkgrå (metallic tror jag) lite lagom bruksskick med alu.fälgar (x-eker modell) tyvärr har kopplingen sett sina bästa dagar... men om du e' intresserad kan jag be han fixa lite mer info... det är elhissar o taklucka på den me o ljus inredning... o vinge o någon ganska djup frontspoiler... (typ 80-tal) e' en av dom sista årsmodellerna några frågor så bara ställ dom... så fixar jag svar just d! bilen finns i småland o han kanske kan ta din amiz i byte + några tusingar... mvh Danne Jakobsson svara eller fråga helst via mail... danne.bmw@swipnet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.