|
|
|
|---|---|
snide |
som rubriken lyder... har en sönderrostad höger framskärm som är delfingrå. någon som vet var jag kan hitta en i samma färg? någon skrot eller likn. har kollat bildelsbasen och där hittar jag ingen. i värsta fall får jag väl köpa en och lämna in på lack men det kostar ju ungefär hälften av vad bilen är värd... |
|
a nää.. Köp en på nfs.nu och lackera den... lackera den kan inte kosta mer än 400 - 500 kr.. Det är väl itne så farligt? |
|
|
Länk har en hel del ekonomiplåt till vettiga priser. Lack kostar som sagt inte speciellt mycket (inte mycket förarbete). Att köpa en rost/skadefri skärm i rätt kulör för en billig peng, sånt gör bara killar med flyt...har du flyt? ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
www.bildelsimporten.se Eller .com Kostade 700 förra året. Jag frågade en firma vad dom skulle ha för att lackera en framskärm. 2000 kr sa dom. Jag höll på att få hjärtinfarkt då trots min ringa ålder! Sen dess har jag inte vågat fråga nån mer firma. Är det dyrare att lackera med metalic lack eller? Tack hej |
|
| bytte framskärm på min E30 förra året. En ny skärm kostade 600:- (bilverkstaden beställde den, vet ej varifrån). lackningen gick loss på 1000:-. färgen var org. brilliantrot. | |
snide |
kristian: min förra bmw var en ljusblå metallic som jag hade fått för mig att den var delfigrå för att säljaren sa det. brydde mig inte om att kolla i motorrummet. i alla fall hade jag en rostig höger framskärm på den också. och fick tag i en rostfri delfingrå på skroten. den fick jag ju givetvis lacka om.... kostade 1500 spänn... varför sparade jag inte den.. jo jag får väl köpa en och lacka om den. |
|
Hos nfs får du vänta i några månader på skärmen... _________________________ BMWCS #4675 Länk |
|
Krizzly |
De är dyrare att lacka metallic än vanligt. Om du har möjlighet så åk till finland (av alla ställen) & lacka om bilen där. Där kostar de bara mellan 5000-6000:- att lacka om hela bilen. Alltså mycket billigare än i sverige. Jag ska själv åka dit med min bil i sommar o lacka om den brandorange =))) BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
|
snide: vart bor du?? /MVH Michael |
|
| Köp skärmen fårn finalnd också, gav 50€ för 2 st nya. Hade förstås lite kontakter. :) | |
snide |
immer: bor i östergötland. krissly: du skojar eller? |
snide |
med brandorange menar jag alltså. hur kommer det sig att det är så mycket billigare i finland då? |
|
Bildelsimporten.com (se) där kränger dom framskärmar te E30. Leveransen tar inte alls lång tid, inte för mig förra året iaf. |
|
|
snide: här i den sköna staden göteborg har dom ett ställe där dom kränger skärmar till e30!dom ligger på ca 600 kr tror jag!men som sagt, du bor i östergötland så det kanske inte är nån ide?? /MVH Michael |
|
snide |
nej det är ju en bit. men men. har ju tänkt att byta först till våren så kanske man har vägarna förbi nångång innan dess |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.