|
|
|
|---|---|
|
tjo funderar på o byta ut orginal prylarna fram på min 325a nu sitter det orginal 5.25or neri,o melanregister o dikanter snett ovanför i dörrarna,min fråga är,går det o få dit andra 4" o diskanter bakom orgiangallrena i dörren utan altförmycket jobb,tänkte mig ett dls kit,tänkte även byta 5.25 orna senare. D är fegt o släppa gasen! | |
|
DLS har ju kit med 5.25" / 2.5" / diskant (UP5 t.ex.). 4" i dörren blir nog rätt jobbigt att få till. Men dom flesta jag frågat säger att man kan strunta i mellanregistret och bara köra 2-vägs !? Själv har jag monterat in MDS 5.25 Dynamic basar på original-systemet och det blev ett klart lyft för 899:- Nya DLS 5,25" ger nog också bra resultat. (Snälla, börja nu inte diskutera om MDS är bra eller inte bra i detta inlägg...Grejerna funkar, till ett bra pris och dom är otroligt trevliga och hjälpsamma, punkt slut!) Jag skulle i alla fall börja byta ut 5.25-orna om jag vore dig, det är den svagaste länken! Om någon är intresserad så har jag gjort följande i min M3 Limo 95'a (Original = 10 högtalare): CD Kenwood KDC8080R CD-Växlare Rockford Fosgate 360a2 MDS Fanatic Power dubbel-10" MDS Dynamic 5.25" fram (passar rakt in) Hatthyllehögtalare borttagna helt Låter helt OK med mina mått och ca. 127,3 ggr bättre än original, men eftersom man aldrig kan låta stereon vara ifred så funderar jag naturligtvis på att komplettera framsystemet med nya diskanter och ett slutsteg till det.....återkommer..... |
|
|
men vad är det som sitter i dörren då??under diskanten???? D är fegt o släppa gasen! |
|
|
är det en 2.52"lr o vad kostare ett sånt dls kit?? D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Det sitter 5,25" vid fötterna, 2" mellanregister och 0,75" diskant i dörrarna. DLS UP5 (2-vägs) kostar 2895:- och DLS UP35 (3-vägs)kostar 4250:- (Listpris) Det finns också en UR-serie som är dyrare. UP= Ultimate Pro (Bra!?) UR = Ultimate Reference (Oöverträffat!?) Tänk på att det brukar gå att få rabatt eller pruta! Jag får t.ex. 20% rabatt på en butik genom mitt jobb på ett stort dataföretag. (Kan inte förmedla avtalet eftersom det är konfidenciellt) |
|
|
ok,tackar,hm borde gå å få in 4"i dörren,o andra diskanter oxå D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Det blir inte sämre med 3-vägs om du delar aktivt men det kostar. Jag sätter i UR36S i helgen : ) Kostar 5995 men jag har rabbat = 4196:- Det är klart man får in 4" i dörrarna om man vill med distanser men lådan självsvänger så det kan va bra och spruta den med något dämpmatreal. Nästan allt låter bättre än orginal men om man vill ha ett MYCKET prisvärt och bra system så är DLS UP5 2-vägs toppen. Mvh Ingo E39 med 19" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.