AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
666

Dom nya kod nycklarna

fr
23
freud535
535 ia -99
Hej alla beemer lovers..... Jag har en liten fråga...jag har köpt en importad bil ifrån tyskland och köpte den i gtb...nu fanns det bara en nyckel till den ....och det är en vanlig nyckel med upplåsning för bakluckan.....inget larm eller nått.....Nu undrar jag om jag kan få dom "nya" nycklarna som man kan koda för olika förare..." för det kostar ju en Lax att beställa nya nycklar....så man kankske ska fixa sånna om det går????

Fredrik
535 ia Step -99
Du har ett problem, det är viktigt att alla nycklarna följer med bilen. Inte ovanligt att bilar "försvinner" tyvärr, pga originalnycklar är i omlopp.
Det är viktigt att du får helt nya nycklar kodade till bilens startspärr. Hur man gör mekaniskt vet jag inte, men rimligtvis måste väl låskolvarna också bytas ut.
Om du menar nycklar kodade för olika förare som skall påverka stolar, ratt, speglar osv, så måste givetvis dessa först och främst vara elektriskt inställbara och med minne osv.

FP
fr
23
freud535
535 ia -99
Ja har både el inställda stolar ratt och sånt....men måste den inte ha det från början Code Key eller va det nu heter....Ja har fått en lista på att alla dom andra nycklarna är spärrade.....men jag ska fixa nya sen hur dom gör vet jag inte men dom kodar väl om dom eller nått inte vet jag.....

Fredrik
535 ia Step -99
Jag tror att det skall vara en option för code key, annars är det väl bara att köra när nycklar osv är klara.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.