|
|
|
|---|---|
|
trodde igår att jag hittat felet varför min hastighetsmätare inte fungerade, hittade ett kabelbrott vid kontakten vid bakaxen, har dock kört med det felet i ca 2 år. lagade kabelbrottet idag, men felet finns kvar. ngn som haft ett liknande fel? felen är, hastighetsmätaren fungerar ej, Ekonomimätaren fungerar ej. trippmätaren fungerar ej. vindrutetorkaren, hastigheten över intervall, är nu i intervall, eftersom den går automatiskt ner till intervall när bilen står stilla, vilket hastighetsmätaren gör nu. är detta kanske ett kretskortsfel? nån som haft liknande? tackar för snabba svar eftersom besiktningen är nära! =) Mvh Björn | |
|
Är du säker att du har kontakt,det kanske finns fler brott, min kabel var dålig en bra bit. Länk Bmwcs 3381 |
|
|
kabeln såg annars rätt fräsch ut.... jag tog bort hela kontakten o skarva ihop den o klädde det vattentätt, var helt säker på att det skulle funka nu, vart hade du kabelbrott? hade du alla dessa symptom på din bil? Mvh Björn |
|
|
Jag hade lika som du ,kabel av vid givaren på klumpen det var så dåligt att jag böt 2dm av kabel+kontakten fick jag gå in i o löda i hop med kabeln.Symptomen var till en början fladdrande fart o ekonomimät dessa lag så småningom av helt.Nu funkar allt som de ska o har så gjort i 1år. mvh micke Länk Bmwcs 3381 |
|
|
är det en kontakt där själva kabeln går in i bakaxelklumpen också? går den att tas bort o rengöras kanske? jag har ju bara haft bort den gula kontakten som sitter i kabeln ca2dm från bakaxelklumpen.. för är ju som att man får för sig att det är nå fel med denna kabel. Mvh Björn |
|
|
Mitt brott var vid givaren PÅ klumpen ,det sitter en kontakt itryckt(hona -hane) jag hade nog ingen delning på kabeln.OBS kan ju variera lite mellan 3 o 5an.Hur som helst måste felet vara däromkring eftersom du hittat brott? mvh micke Länk Bmwcs 3381 |
|
|
får göra ett försök till då å få loss själva givaren... men tack så mycket för hjälpen.. Mvh Björn |
|
|
Samma problem på min......fick löda om kortet som sitter vid säkr. i motorummet problem borta ..... mvh PH |
|
|
ahaa, kanske ska ta o kolla upp det med.... danke! Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.