|
|
|
|---|---|
|
Idag så plockade jag ur all min bilstereoutrusning ur 540:in, jag råkade komma år innerbackspegeln och den släppte (väldigt lätt) nu så sitter brickan kvar limmad på rutan och själva backspegeln ligger löst. Är det någon som vet hur man får dit den igen....och nej det är inte bara att trycka dit den. Värt en titt?!? Länk | |
|
Går det inte att vrida? Om man utgår från det läge den har när den sitter fast så vrider man den en tiondels varv och sätter den på fästet och vrider den rak. Då borde den fastna, om inte är nog själva låsningsanordningen i spegeln paj... |
|
|
den har alltså släppt från fästet som sitter limmat på rutan, d v s det är bara en liten metallbit kvar på rutan så det är själva armen med spegel som släppt. Värt en titt?!? Länk |
|
|
Kolla med någon lokal glasmästare, dom brukar ha rätt bra koll på dessa bakspeglar. //Erik// |
|
|
alltså ta en tiit på fästet som sitter på rutan, det ska sitta där. spegeln vrider du för att ta lös den och samma sak då den ska tillbaka, tror inte det finns någon bil nuförtiden som spegel sitter "fast" i rutan utan att den går att ta bort. Har precis samma på min. Joakim Eriksson |
|
|
Joakim E: det ska jag ta och kolla, det är möjligt att det är så annars så blir det glasmästaren, jag återkommer . Värt en titt?!? Länk |
|
|
Det vara "bara" att vrida dit den, så nu sitter den där den ska igen...tack för tipset Värt en titt?!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.