|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vilken storlek på fälgar som passar till en 530 DA Touring -01 ? skall ha det som vinterhjul. På B-stolpen står 225/60 -15" omnämnt samt 225/55-16" , men i instruktionsboken står bara alt 16" eller 17", samt ringer man runt och frågar olika däckfirmor inkl BMW säger dom 16". Är det någon som vet vore jag mycket tacksam! Ps Är det bromsarna som är problemet med storlekarna ? Ds | |
| 15" eller 16" på din 530DA spelar ingen roll. Det är bara en smaksak vad du tycker ser bäst ut på bilen. Själv har jag en 525i -90 med 195x65x15. Däcken är NOKIAN HAKKAPELIITTA Q friktionsdäck, fungerar kanon. Det behövs iaf. inte bredare däck på min bil, men du har ju en Touring och dessutom Diesel som är mycket tyngre så du kanske skulle ha åtminstone 205 i bredd. Själv tycker jag 225 låter för brett på din bil, även om det är en E39 (de har större hjulhus än E34.) 225 däcken är dessutom mycket dyrare. | |
| några tips här kanske: Länk | |
sebbe_bmw |
På 530i -01 och uppåt så går det inte på mindre än 16" pga bromsarna, det borde väl vara samma bromsar på 530d tycker jag.. Sebbe |
|
530i, 535i, 540i samt 530d from -01 har 16" som minsta vinterhjulsdimension det pga bromsarna. 225 55 16 är minst däcksbredd och 7x16" är fälgstroklek. BMW har en del komplettfälgpaket till bra priser ibland. Kolla hos BMWhandlarn om han kan göra ngn skön rabatt på ett paket. Mvh Asken |
|
|
Fick låna en 15 tums fälg idag och det var som sagt 16 tum och större som passar, verkar som dom skrivit fel i fälgkatalogerna, där står det att 16 tum gäller from 07/01, borde vara 07/00 Tack för svaren!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.