AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
359

Rulla up skärmkanterna? MH styling?

bMwE36
Ska montera på feta 18" på min 328 touring. problemet e att dom inte riktigt får plats att fjädra upp bak.. jag har hört att MH styling kan "rulla" upp kanterna lite.. jag menar alltså den kant som är inbockad inne i hjulhuset ingen skärbreddning som syns utanpå...

nån som har erfarenhet?
si
123
silwer
325IC -94
Är oxå intresserad av att rulla skärmkanterna, tar i fram med mina 18 tummare, nån?

Länk
snide
jag tog en hammare och en träkloss...

funkar skitbra:)))

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
MH-styling gör detta jättebra! Får ut skärmen ca. 5-6 mm
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
De där med Hammare å träkloss....

De kallar jag V-Bo styling :)

inget att rekomendera!
För jag hoppas verkligen att du skojjade snide... :)

----------------------
King of the road
snide
nej allvarligt. det är ju inget som syns ut. i bak är det ju en ganska bred plåt som är invikt. det var det enda sättet att kunna köra med mina bredare fälgar/däck (ET´n breddar jättemycket utåt) utan att det tog i och skar sönder däcken.

hade jag haft en 328-96a så hade jag ju inte gjort det, men eftersom det inte är något som syns, så ser jag inget fel i det.
men det låter ju lite drastiskt:)))
Jag gjorde det på min E46 328-98 hos MH styling... och det blev jätte bra... är väldigt nöjd... det går att rulla en hel del innan det spriker i lacken... och dom vet hur mycket....

_____
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
S 328 R! Vilken dimension hade du på fälgaar och däck och hur mycket sänkt var den eftersom du behövde rulla skärmarna? Funderar oxå på att sänka men vill först förvissa mig om att hjulen inte tar i nån stans. Jag har 245/40/17 på 9 tums fälg bak. Hade tänkt sänka ca 20mm. Hoppas att det funkar utan att rulla ut skärmarna.
Anders
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Ingen som vet mer om detta?
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jo, 500kr skärmen.

//Ticco

www.ticco.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.