|
|
|
|---|---|
bMwE36 |
Hej! Jag har en uppsättning 18" fälgar med ganska bred fälgbana, nu har klarlacken släppt på fälgbanan.. jag har fått förklaringen att det är dålig kvalitet på original lacken. Fälgarna ska nu strippas av o lackas om. Min fråga är: ska jag låta klarlacka fälgbanan igen, eller ska jag lacka allt i silver som fälgarna?? Kommer klarlacken att hålla?? Klart snyggast e ju att inte lacka alls, bara ha polerad aluminium, men då det e en bruksbil måste det nog lackas ändå... |
|
Hej,klart att du ska klarlacka! Du kan ta bort den gamla klarlacken med något medel som löser färg eller slipa bort den med ett sandpapper,börja med ett grövre papper och fortsätt med ett finare.Om lacken på övriga fälgen är bra behöver du bara matta ner den med en slipduk(finns i olika grovlekar)och sedan klarlacka allt med en klarlack som är gjord för att läggas direkt på aluminium,den finns hos de flesta färghandlare och brukar användas för lackning av alu-tankar på lastbilar och dyl. Har själv gjort detta på mina fälgar och det blev bra. Jag gick dock ett steg längre och satte fälgarna i en svarv och slipade bort all klarlack på fälgkanten för att kunna högglanspolera den med polermaskin,blev blankt som krom! |
|
| Ja... annars så lämnar man in fälgen hos någon som kan... typ fälgfixaren i Göteborg... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.