|
|
|
|---|---|
|
Har en 528:a -84 med ett 3,5l-block. I övrigt helt orginal. Problemet är att så länge jag haft den har den dragit drygt 2l/milen! Har så lägst fått ner den på 1,7l/mil på en långkörning, men då var det full koncentration på gaspedalen, vilket känns lite overkill... Jag har bytt allt jag kan tänka mig i princip: * Spridare * Soppa pump * Rotor * Fördelarlock * Tändstift * + div mer... (som jag inte kommer ihåg för tillfället) Tilläggas kan att bilen går mystiskt, särskillt på låga varv och när den är kall(även vid 0-gradigt väder). Precis som om den inte går på alla cylindrar ibland. Någon som har haft något liknande problem? Går sådant här att lämna in hos en auktoriserad BMW-verkstad trots modifieringen av blocket och åldern på bilen? Mvh Daniel | |
|
Låter lite mycke, hur ser förbränningen ut (ansiktet på stiftet).Min 735a har jag fått ner till 0,78 vid lv. Länk Bmwcs 3381 |
|
|
Har haft liknande förbrukning på en MB(farsans)där var det kallstartsspridaren som inte stängde,klunkade i sig en del och bluddrig tomgång,ungefär som den missade någon cylinder ibland,blev väl nästan dränkt,värt att kolla. Henrik |
|
| Det sista om kallstartsspridaren låter intressant! Ska genast kolla upp! | |
|
Lite mer tips>>>Kolla samtliga temperaturgivare när du ändå är igång(finns två som har med inspr. att göra).En går till styrboxen o en till kallstarten. Dem sitter vid termostathuset...Den tredje "lilla" går till instrumenthuset. Har du kollat CO-värdet? KAN även vara något fel i lm-mätaren..t.ex att spjället fastnat/kärvar i något läge. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.