|
|
|
|---|---|
|
Fan oxå, måste skriva av mig mina aggrissioner!!!Min klantarsle granne backade in i min bil nyss :EEE!Höger framskärm totalt skrot!Snyft min "nya" nylackerade bimmer :EEE!Gjorde en snabb kontroll och konstaterade att dörr hade klarat sig!Framskärmen som sagt bara skrot!!!!Nu måste jag ju ha en ny framskärm och den måste lackeras!!!!Fan oxå £@$£$@€£@@£$@@@$@$@$@$@@£@€@ är så arg!!!! En fråga bara: kommer det att synas nån färgskillnad på lacken?Bilen är lackerad den 27 november! /MVH Michael | |
|
Aj aj aj.....trist att läsa, nylackad och allt :(:(:(. Om någon backat in i min vänstra bakskärm hade jag bara jublat: den är så dåligt lackad att man kan gråta :(. Bör i alla fall inte bli någon färgskillnad vid nylack! Hör med killarna på lackfirman om de kan fixa det annars. Vad fick du betala för hellack, förresten? Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Iofs, den skärmen är ganska risig å jag får ju en ny gratis och lackerad :)! Jag pröjsade totalt 3000 kr för en lackering!Då hade vi gjort hela underredsarbetet själva och hade egen färg med oss!Sedan om de vitt är ju en annan femma :))! Hoppas de inte blir färgskillnad för jag är något av en symetri och perfektionist :E! /MVH Michael |
|
|
Är bilen nylackerad den 27 november åp borde det inte bli nån nyansskillnad. Solen lär ju inte ha hunnit bleka lackebn..eller hur... sen berort det ju på hur duktig lackerare. Tar du bara med samma färg tilll han igen så borde de inte vara några problem... ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Den är ju inte död! Blev lite orolig när jag såg rubriken... Gör lackeraren sitt jobb ska det inte bli någon synlig nyansskillnad. Räcker det med skärmen? Inget bakom som fick stryk? Tur i så fall! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Har inte hjulhuset blivit bucklat också? Mvh Patrik |
|
|
Enligt "under-24-timmar-får-man-ge-igen¨-lagen" Sjätte paragrafen, fordonsbalken, står det, och jag citerar: § 6:5: Vid skadegörelse, såväl med avsikt, som oavsiktligen, får våld i viss mån brukas. Vid lätt skada som repor och mindre bulor, är en danske skalle att rekommendera. Vid större skador såsom bucklor eller totalförstörda delar - kan stympning vara ett bra straff. Efter 24 timmar är dock bara fula ord och busplingning en vecka normalt !!! =) / Pelle |
|
|
sandgren: nej,det klarade sig!va som tur var inte så hög hastighet!!! IDUA_22: va väldigt nära att tillämpa det du skrev, men jag lyckades sansa mig :))! /MVH Michael |
|
|
det är tråkigt när sånt händer...jag har klarat mig som tur är...men min dag är väl snart kommen... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| Rött är en besvärlig kulör vad det gäller nyansskillnader. Tyvärr. Vilket datum bilen lackerades förra gången är av underordnad betydelse. Det bästa är om samma person som lackade hela bilen även lackerar framskärmen. Alla lackerare har olika teknik vilket ger olika resultat i lacken beronede på hur den lägger sig. Olika teknik ger olika nyanser. Se till att den nya lacken tonas över i den gamla för att undvika otäcka skarvar. | |
|
Hej immer! tråkigt och höra har själv varit med i sådana här iccidenter. Men lugn det ordnar, om bilen lackades 27 nov så ska det inte vara några större problem. Anlita samma lackeringsfirma så ordnar det sig. Lycka till. |
|
| Tråkigt när sådant händer... hoppas att det blir bra när det blir klart bara.... | |
|
ska se om jag kan fixa att samma lackerar bilen, nu har ju klart killen valt att gå via försäkringsbolaget och då kommer det att bli svårt att få dom att välja den lackeraren!blir så trött när man måste blanda in försäkringsbolaget när det gäller sådana hära små skitsaker, det hade ju vart en annan sak om bilen totaltdemolerades, eller vad tycker ni?? förresten vill jag tacka er för erat stöd i denna mycket svåra psysika tragedi, en skada på sin BMW är ju samma sak som en skada mot ens eget hjärta :)))! /MVH Michael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.