|
|
|
|---|---|
|
Jag går i dessa funderingar och undrar om det är något speciellt man ska kolla på en dylik bil? Drivaxlar? Knutar? Fördelningslåda? Diffar? Växellåda? Hur är det med slitage av hjullager jämfört mot en vanlig E30? Framvagsdetaljer? Är det samma bromskivor och ok gentemot en vanlig 325? Tack på förhand för svar. | |
|
Finns redan ett antal trådar om detta ,skriv ix på sökfunktionen. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Jo, jag har hittat lite, men jag vill ha lite kompletterande info enligt ovan så som framvagnsdetaljer. |
|
|
Jag vet faktiskt inte om framvagnen är annorlunda på iX. Oljetråget är annorlunda vet jag ,för att få rum med drivaxlarna. Stötdämparna/fjädrarna är 2 cm högre än RWD på iX. På toringen är bromsarna vetilerade även bak( är det så på alla touring?),ABS-systemet ska vara optimerat för att bromsa på snö. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Länk Prova den här sidan,ska funka tror jag,vet inte hur man gör länkar. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
På min 325i -90 (sedan) var det ventilerat runt om... Diesel-räsern Länk |
|
|
hmm ,det blev ju en länk,det var ju inte så svårt. Du kan också gå in på "member area" Username: iXer Password: 4X4 //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Ja där stog det ju en hel del. Ska kolla igenom denna sidan och begrunda. Tack för länken. Mvh Tobias |
|
|
Alltid kul att kunna hjälpa en märkesbroder 8) //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Ventilerade skivor bak är inte standard på "vanliga" touringen. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Framvagnen på iX:en är unik för denna och har inte många pinaler gemensam med rwd 325. Bromsskivorna är dock samma. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.