|
|
|
|---|---|
|
Har ett irriterande problem. Ibland när jag ska låsa upp bilen (E46 med fjärr) så tänds innerbelysningen men bilen låser ej upp, då går det oftast att låsa igen och sedan trucka på låsupp-knappen igen och då brukar det funka. Men nångång vägrar den låsa upp trots upprepade försök och då går larmet. Irriterande plus lite pinsamt att stå där med en tjutande bil. Inget larmproblem eftersom jag hade problem innan larmet installerades. Antagligen inget fel på nycklarna heller då jag provat båda och bytt batterier. Nån som har hört om problemet?? \Petter | |
|
Hej! Jag misstänker att det är fel på själva låskistan. Flera tidiga E46or har för klena lås vilket BMW uppenbarligen observerat, då 01orna och framåt lär ha bättre lås. |
|
|
Brynar: Okej, tack för inlägget. Har kontaktat BMW här i stan och de skulle kolla med sthlm. Ska ringa dem till veckan så får vi se. Men det är bra att veta det här med låskistan, kanske nåt de kan byta. /Petter |
|
|
Jag var nyligen på BMW nacka som bekräftade precis samma sak - de försökte justera dörren men menade att jag bör byta låskistan. Är lite havlgrinig på BMW (generalagenten) då de uppenbarligen känt till problemet men inte meddelat ägarna - och garantin dessutom gått ut. Om du vill undvika problem med dörren - tryck två gånger på nyckelns upplåsningsknapp - då åker sidorutan ned (om BMW programmerat nyckeln) samt låsknapparna upp. I det läget kan du "hjälpa" låsknappen på traven. Sedan är det bara att kliva in. (Rutan ska sedan åka upp automatiskt!) Jag är dock inte säker på att denna lilla fiffighet fungerar i sedan/touring-varianterna. |
|
| Nä,är bara cupén som har den fiffiga funktionen att rutan åker upp/ner när man öppnar resp stänger dörren... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.