|
|
|
|---|---|
Mattan |
Mina klima slocknar allt som oftast numera.Ska man börja me o byta fläktmotståndet? Elprylar får man väl inte lämna tillbaks,så man vill ju gärna lyckas på första försöket. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Slocknar panelen, så borde det inte vara relaterat till fläktmotståndet tycker jag ,där är de mera spökande fläktfunktioner som är aktuellet. Men det kan ju vara själva panelen som gett upp.Det är inte helt ovanligt på desa vagnar. MVH Hasso Länk |
Mattan |
Har fått lite tips om både panelen o fläktmotståndet. Panelen e c:a 3 ggr så dyr som motståndet,så man hade ju hoppats på att de e motståndet. |
|
Hej, Har du fått någon klarhet i ditt problem? Har nämligen samma strul... Kliman går igång från tid till annan... Ny panel kostar 6000:- ... |
|
Mattan |
Jag har konstaterat att problemet verkligen ligger i panelen.Ibland startar den inte utan att man tar ut panelen och drar lite i kablaget eller skakar om den lite.Förmodligen en dålig lödning eller nån form av glappis på kretskortet.Men allting e ju ingjutet så man kommer inte åt o felsöka ordentligt. Fick ett pris på 2200:- aukt. BMW i Malmö!!! |
|
Jag hade samma symptom + att fläkten s.a.s. levde ett eget liv, helt okontrollerat. Allt löste sig vid bytet av motstånden, så börja med det. ________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.