AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
408

fabrikat på nivåreg 750?

svardska
Plockade av bakhjulen och tvättade rent ordentligt i bakvagnen!
Fram kom ett par schacs stötdämpare med nivåreglering som såg ut som nya, så jag inbillar mig nu i min enfald att dom är bytta nån gång dom senaste åren.....
Men min fråga är om det finns nån som vet om schacs kan vara orginalmonterat???
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
De flesta jag har sett har det stått Sachs på, så jag gissar att det är originaldämparna!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Kan det möjligtvis vara samma tillverkare till Citroen,med tanke på att deras hydralolja har samma funktion som Pentosin 11 men är av märket Valvolin och kostar 85kr/L.
Mvh Dic.
svardska
Citroén hugaligen! näe dom har inga sachs i sina bilar.
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Hej Svardska, stötdämparna är byggda av både sachs och boge i ett sammarbete.Hade problem med min hö bak som läckte något förra året, och fick sätta mej in i hur " stötdämpardjungeln " till 750 såg ut.
Man kan inte renovera dom heller, för det krävdes en specialtryckkammare modell massa miljoner i inköp :-(.
Boge vart sen uppköpta av sachs runt 1991 någonting.

svardska
Mina är då täta och fina men jag tycker att den är lite hård i bak!
kanske ska vara så! Nivåreg funkar i alla fall för den reser sig lite när man startar.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag upplever också min 750iL som hård i bakvagnen. Det märks tydligt när man kör över ett farthinder eller någon sorts trottoarkant i låg fart., först så rullar framhjulen över mjukt och fint, men när bakvagnen passerar hindret så känns det som den är stenhård=stötigt. Jag har också nivåreglering på min, vet ej om det är Sachs.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Om det är så att dämpningen är stenhård så kan hydraulklockorna till stötdämparna vara trasiga (gasen läckt ur klockorna). Det är klockorna som står för dämpverkan, stötdämparen är bara som en hydraulcylinder. Det är därför som dom inte blir dåliga med tiden, utan de börjar läcka när det är dags att byta dom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.