|
|
|
|---|---|
|
Verkar som om Alpina ska massera nya mini:n enligt denna sida: Länk ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit | |
|
Fint :) Fast det va inga snygga fälgar enligt mig... /Johan [CUL8ER] |
|
| Alpina ska inte bygga någon Mini. | |
|
Skulle vara rätt kul om dom gjorde det! Kan aldrig bli för många kul bilar i vår värld... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Det var ju tal om en Alpina Mini ett tag men så vitt jag vet så lades de planerna ner. Vet däremot inte varför. Jens |
|
| Janne2: har du hört att det inte stämmer?? Schweizarna verkar tro det iaf. | |
|
EsaPekka, Alpina planerade att bygga en Mini. Jag har själv sett en prototyp nere i Buchloe. Men planerna las ned med förklaringen att bilen skulle bli för dyr och dom trodde då att försäljningen inte skulle bli tillräckligt stor. |
|
|
Kan förstå att planerna lades ner: har mycket svårt att tro att samma typ av mäniskor köper Alpina och Mini Cooper, även om det säkerligen vore en mycket rolig bil :) Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Ok, läge mao att ta uppgifterna på Buchloe-cars.ch med en nypa salt! ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.