|
|
|
|---|---|
Tore |
Hej! Kör jag med klimatanläggningen (stora) satt på säg 23°C så efter en 30-60 min så blir det kallt, för att sen efter ca 30 min bli varmt igen. Någon som känner igen detta? Mvh Tore |
ErikJ |
troligen fel på den lilla fläkten i klimapanelen som suger in luft till tempgivaren (annars fullt med smuts) vilket ger att det blir varmare vid tempsensor än i bilen vilket ger att den kyler ned bilen. |
|
Tore: Prova att göra rent med tops du vet som man rengör öronen med, det brukar samlas mycket damm partiklar vid insuget |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fläakten kan ju rent av stannat? Hörs det ett svagt surrande bakom kliman i 10 minuter efter det du stängt av bilen? MVH Hasso Länk |
|
hasso: Är din 330cia lika rikligt utrustad som Askens? |
|
|
kanske dum fråga. men var sitter den lilla fläkten i klimapanelen hur kommer man åt den? |
|
|
Bakom högra "gallret" i klima-panelen.Om man tar bort mid-panelen (hur man gör det se tidigare inlägg)så kan man trycka ut hela klima delen snett bakifrån.Innanför plastkåpan på ett kretskort sitter fläkten.Den kan man lyfta bort,hänger bara på en magnet.En droppe olja på axeln så blir den ljudlös.Passa samtidigt på att ta bort allt gammalt damm /Micke |
|
|
Bakom högra "gallret" i klima-panelen.Om man tar bort mid-panelen (hur man gör det se tidigare inlägg)så kan man trycka ut hela klima delen snett bakifrån.Innanför plastkåpan på ett kretskort sitter fläkten.Den kan man lyfta bort,hänger bara på en magnet.En droppe olja på axeln så blir den ljudlös.Passa samtidigt på att ta bort allt gammalt damm /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Starre. Jepp!! endast föraren som skiljer i utrustning. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.