|
|
|
|---|---|
Hocky |
När jag i morse startade bilen och bromsade för första gåmgen, väldigt försiktigt så raspade det ifrån bromsarna (som en sten som fastnat eller nåt). ABS och Antispinn började genast lysa... Har haft bilen inne och bytt en givare fram (en månad sen) + att den andra redan var bytt innan jag köpte bilen. Kan det fastna nåt som repar sönder sensorn, dåligt byte av verkstaden eller nåt? Har inte kollat än om något syns... Blir fan trött på dessa jävla givare o skit. |
Hocky |
Vart likadant på vägen hem ifrån jobbet, missljudet kom tillfälligt och försvann sen. Inga lysande lampor denna gång. Missljudet kan vara en svag ABS pulsering?!? |
|
Alla ABS-system (åtminstone BMW:s) gör ett funktionstest när man har kommit upp i någon/några km/h. Då rasslar det till lite. Det brukar inte låta speciellt mycket, men man kan höra det om man lyssnar noga. Vissa bilmärkens ABS-test låter för jäkligt, nästan som om man slänger in något i hjulhuset. Jag vet inte om du kanske tryckte på bromspedalen exakt när ABS-systemet gjorde testet. Kanske systemet uppfattade det som ett fel... Låter det mycket? Har ljudet funnits förut? Mvh |
|
Hocky |
Det känns som om du bromsar med ABS. Har aldrig haft problemet förr men nu så har det kommit lite då och då?!? Lampan lyser iallafall ett tag, ibland 1 minut, eller en hel dag... Irriterande!! Ska be han som bytte givare sist att kolla om det blivit nåt fel. Misstänker det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.