|
|
|
|---|---|
|
M3 e46 är ju definitivt två skilda bilar om man jämför Euro och USA specningen. Hur ligger det till med M5 E39 i detta fall? ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit | |
| På jakt efter en racer till sommaren? | |
|
Om möjligt, jepp! Ingen koll på min fråga? ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
Esa: Skillnaden på E46 M3 är inte så stor, "endast" 10hk mindre på USA versionen (333hk mot 343hk). Antar att du syftar på E36 M3 där det är nästan 80hk som skiljer (240hk mot 321hk efter -96). M5:an är specad på 394k medans man i europa sägen 400hk, inte så stor skillnad. Sedan är jag inte insatt nog för att veta om det är andra saker som skiljer vad det gäller chassi och annat för båda bilmodellerna. Har inte koll på om vridmomentet är annorlunda. |
|
|
Skillnaderna när det gäller E39 samt E46 hänger väl ihop med att de har hårdare avgaskrav i USA och det är därför det skiljer några hk. Bilarna är, vad jag vet, i övrigt samma som här. /T.P. |
|
|
Andra fram och bakljus såklart, andra bromsar (inte compound bromsar), ingraverign på backspeglarna hmm är det ngt mer sen? Observera att det är inte skillnad på effekt på m5 utan det är hk standarder, SAE vs DIN. |
|
|
394 hk i USA (SAE) är samma som våra 400 som Gustav säger. Utöver de skillnader Gustav påpekar så är det skillnad på instrumentbrädan på passagerarsidan samt att bakre dimljus saknas. |
|
|
Ok, det verkar som om M5 e39 är densamma på båda sidor Atlanten. M3:an e46 verkar ju ha fått desto mindre attraktiv bestyckning i USA. Mindre och ej borrade skivor har man ju noterat. ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
| Skiljer passagerarsidans instrumentbräda pga större Airbag?? | |
| Skiljer passagerarsidans instrumentbräda pga större Airbag??....i USA | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.