|
|
|
|---|---|
|
Det är speciellt på låga varv som man märker det, verkar som den inte tänder på alla eller misständer.... Har kunnat känna det komma ibland förut men idag blev det vara värre å värre.... men tomgången är stabil... //MVH Lundin | |
| Här ska du få ett bra tips, Köp en 320i- 94 efter sommaren och skrota din bil genast eller ge bort den till mig!!! | |
|
Kanske skulle du precisera lite till ang problemet,annars så kan man väl tänka sig att en ordinär service först skulle göras för att utesluta "bagatellfel" uppkommna av för lång tid från fd service... Dvs stift,rotor,fördelarlock osv kan du börja med om du ej kollat detta. Annars så KAN du ev ha problem med bränsletrycksregulator(har du kollat undertrycksledningen därifrån),ev någon spridare som är lite otät mm.. Finns säkert en hel del tips om du provar sök funktionen oxå.. Mvh Janne. |
|
|
Jag har samma elände på min bil. Har gått igenom i stort sett allt utom styrbox och kabelhärva utan resultat. Du kan hitta flera tips i den tråd jag startade om det hela här: Länk Bilen gick plötsligt bra ett tag men nu kommer symptomen och går som de vill igen. Den varvar ut fint, drar bra om man ger lite mer gas men klarar inte "finkörning" på under 2500 varv och jämnfart, då liksom bluddrar den och svarar dåligt på gas. EXTREMT iriiterande. Vad skiljer de olika regulatorerna till bränsletrycket? Jag har nog enbart bytt den "främre" som jag uppfattat är den som matar, eller? Jag har en extra sådan, går den att montera på andra "sidan" bränsleröret? |
|
|
Padde,Lundin>>>Hej..Som någon sa i din tråd(paddes) tidigare så kan det mycket väl vara luftmängdsmätaren som spökar...Hade en gång ett ryck vid låga varv o då visade det sig att det var glappkontakt ´på kolbanan under det "svarta locket",löste sig med litet kontaktrenssprej.. BMW kopplade upp min mätare på ett ocilloskåp och då kunde man konstatera att det fanns ett glapp vid ca 1/3 öppning på luftspjället.. Padde>>>Finns förresten bara en bränsletryckregulator vad jag vet,dvs den främre som du pratar om. Lundin>>>Har du kollat anslutningen till tändmodulen?,sitter på högra skärmen inne i motorrummet.. Mvh Janne. |
|
|
Ah, men det sitter någon form av "klocka" på andra änden bränsleröret, en bit ner på slangen. Kanske en backventil eller något...? Jag har två st. luftmängdsmätare som ger precis samma symptom så jag är tveksam till det på min bil. Men det är klart, har man riktig otur så felar bägge. Får nog bli diagnos när plånboken tillåter. Någon som kan rekomendera en bra verkstad i Helsingborgstrakten? Paulssons? |
|
|
Padde>>>Det du menar ser ut som en "klocka"inbyggt på bensinledningen(fram o retur) är en s.k. svängningsdämpare som var inbyggd där till 8/85...Konstigt iofs att du har en på din 86:a då kan man tycka..men din bil kanske är en väldigt tidig 86:a?? Mvh Janne. |
|
|
Jag TROR(inte säker) att även 535:an har denna på 85:orna..528:an har i alla fall dessa svängningsdämpare t.o.m 8/85.. Mvh Janne. |
|
|
Tjena killar! Det var ju måttligt roligt att läsa paddes tråd, verkar ju som det kan vara fel på i stort sett allt. =) Jag bytte ialf en tändkabel igår som var MYCKET ärjig i änden vid stiftet det var va 1 cm ärj mellan där kablen sluta och kontaktytan med stiftet var. Har inte prov kört nåt längre än men det lilla jag kört så går den bra. Problemet bärjade med att den hackade lite på låga varv men det övergick till att den gick oret som fan över hela registret. //MVH Lundin |
|
| Janne> Den reggades i november 85 så det kan säkert stämma. Jag har lagt i en motor från en 88 eller 89 735iA dock och kör med det gamla sprutet. Det nya hade ingen kallstartsventil(vad jag kan förstå?) och de såg i stort sett identiska ut. Dessutom finns det slangar och kontakter som "blir över" på det nyare röret då jag kör med den gamla motronicen. Men...kan det vara en orsak att jag inte kör med det "nya" insugningsröret? Jag vet ju inte riktigt vad som skiljer dem åt. Ledsen om jag svävar ut i din tråd Lundin. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.