|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Vissa (som har råd) köper M3 och M5 medan vissa påstår att sina bilar är M325 resp. M325 eller 325 M resp 525M etc... Vad innebär det? Är det folk som har köper nån M-växelspakknopp och M-mattor som anser att deras bilar är värda namnet M före eller efter sitt modellnummer? Anses det ok att köpa till M-märkta produkter till sin 325a? Det verkar vara väldigt wannabe när man sitter i en 316 med M-knopp :) Vad tycker ni? -Zaphi BeEmDouble Me! | |
|
Många 3 & 5 seriebilar hade M paket som tillval, M optik = spoilers, kjolar, fälgar. Så man kan völ inte säga att det är "wannabee" om det är fabriksmonterat! MEN, man sätter INTE m3 & M5 emblem på bilen, det är larvigt! Såg en 325 coupé E36 på stan igår som hade all M3 optisk, inkl speglar, väldigt snygg faktiskt. Den hade ett ///M emblem på bakluckan, helt OK tycker jag! /K |
|
|
M-produkter är bara OK när de sitter på M-bilar... M före finns väl bara på M535 som var ngn variant av tidig M5:a eller??? Sen finns det ju iM eller iAM på slutet i modellbeteckningen, det är väl om bilen är utrustad med Aerodynamik paket eller chassie från M///. |
|
|
Så en 328 E46 som har fabriksmonterad M front & vinge + fälgar är helt fel alltså? Detta är ju en ganska larvig tråd egentligen...man får väl göra vad man vill med sin bil, bara man trivs! Men jag vidhåller att det är fel att klistra på M3 & M5 emblem på bilar som inte är det! |
|
|
Hubbe325: Nej det är ingen tidig M5 utan bara en 535 med M-paket. Likadant med M635Csi.. /Johan [CUL8ER] |
|
|
Anser folk generellt att det är ok att inte ha en M-bil men köpa till exempel M-mattor, M-knopp, M-instegsliters, M-motorkåpa etc. Vad är ok? -Zaphi BeEmDouble Me! |
|
|
Zaphi: Vad som är ok är det DU tycker är ok, om jag vill måla min m5:a chock rosa så får jag väl gör det om jag vill, sen att jag kommer bli nerslagen på stan eller liknande det är en annan sak. Jag tycker det är snyggt med m saker i all dess form! Gör din bil snygg och trivs med det sen om det sitter m delar eller biltema är väl ingens sak egentligen... Huvudsaken är att du varje gång du ser din bil blir helt varm i hela kroppen! Det är just när den känslan infinner sig som man har en snygg bil, skit i vad andra tycker, det är din kropp som blir varm! ;) (( nån som förstod?? )) Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Jag tycker ///M emblem är ok men inte M3 emblem om det inte är en riktig M bil (många M där:-) ex. Länk Länk den undre blir ju bara fel på en 325 men det är min åsikt. |
|
|
Zaphi: För min del är det helt enkelt så att det är ett fritt land och alla "får" göra vad det vill. Jag har min uppfattning om vissa saker men för det kan man ju inte påtvinga sin åsikt på någon annan. Jag skulle inte fixa till något min bil som jag tycker såg fult ut ju ;) |
|
|
Johan99: M635 Csi har mer än bara kjolar på... motorn är från M1/M5 med 4 ventilsteknik och 286hk. M535 går alltså ej att jämföra med en M635 Csi. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Har man en bil för sin egen eller för alla andras skull? Visst är det kul om ens skapelse blir uppskattad av fler än en själv men det får ju inte på något sätt bli styrande. I alla fall inte så länge man är en privatperson. Är man säljare och sugen på att tjäna pengar är det däremot en helt annan sak. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Håller klart med bmw_m6, huvudsaken är att man själv är nöjd. Jag tycker att det är helt okej att köpa "M-prylar" till sin BMW, dom är ju till för att sitta där så varför inte... Länk |
|
|
Kanske ska svara på din fråga också... Personligen är jag lite åt det "återhållsamma originalstukshållet". /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Magnus M: Jaså jag trodde den hette M6 då?? Finns ju hur många M635Csi:er som helst som har 204hk M30 motorn... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Hur många som helst va kanske att ta i :) men man ser rätt ofta folk som har M635csi:er med M30... /Johan [CUL8ER] |
|
| Johan 99: M635 Csi hette endast M6 på den amerikanska marknaden! Och bara för att det sitter ett M-emblem på bilen betyder ju inte det att det är en M635:a, eller hur.... | |
|
micke80: Nej det är det ingen som har sagt heller... Men det finns en del 635or som bara är utrustade med M-paket. /Johan [CUL8ER] |
|
|
Självklart förstår jag att det är ett fritt land och att alla får göra vad de vill med sina bilar. Det är dock inte samma sak som att försöka ta reda på vad som anses vara accepterat bland svenska BMW-ägare. Vad jag undrar över är folks generella uppfattning. Inom vissa grupper (till exempel bmw-ägare) finns det vissa oskrivna regler som bör följas, enligt majoriteten av gruppens medlemmar. Till exempel bör man tydligen inte, enligt L33t, använda M3 emblem, men M går bra. Är detta allas åsikt? Jag kan även tänka mig att fler saker är generellt accepterade i andra länder, som i USA, än i återhållsamma Sverige. Skriv gärna var gränsen går enligt er uppfattning. -Zaphi BeEmDouble Me! |
|
T_J |
Jag ska vara kontroversiell som vanligt; jag tycker att det dummaste BMW någonsin gjort är att sälja M-aerodynamik paket till vanliga "svenne" modeller, absolut INGA M attribut på en vanlig 528 eller 318, det förstör lite av känslan för en riktig M3 eller M5. Bort med alla M- och överstylade 3 serier, kör dom på skroten! /Mina åsikter |
|
T_J: Kan nog hålla med dig till viss del. Tycker M-paket till "vanliga" BMWs inte behövde se lika dan ut som originalet. Som det gör till E34 å E39 M5 och E36 M3... M5 å M3 bilarna kunde ha ett paket och "M-bilarna" kunde ha andra... Mina åsikter.. /Johan [CUL8ER] |
|
| Tycker det är ok med med M-Paket till bilen men det är pinsamt med M3 eller M5 märken på en bil som inte är en M3 eller M5. Sen så gör man väl som man vill, har jag en 328 med M3 märken kan jag ju vara jättetuff tills jag blir förnedrad av en riktig M3. (Tänker dock aldrig sätta M3 märken på min 328) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.