|
|
|
|---|---|
|
Satte dit vita blinkers igår men råkade ut för ett litet missöde. När jag och polaren skulle trycka ihop strålkastaren så att clipsen fastnar råkade den vita "plastarmen" som justerar strålkastarna i sidled gå av (råkade komma emot bakdel på "zenonhållaren"). Nu är zenonlampan lite glapp i sidled men jag fixade det provisoriskt med att fästa en gummisnodd utanpå bak som fixerar strålkastaren i rätt läge och med lite spänn. Jag har pratat med BMW och de säger att plastdelen som gått av inte finns som reservdel och att jag måste byta hela bakre delen av strålkastarna ca 1250 kr. Min egen idé är att plocka bort bakre delen till lampan så att man kommer åt denna vita justeringsarm och lägga på lite superlim för att laga den. Det är inget nämnvärt tryck på denna arm samt det kommer inte påverka ifall man vill justera i sidled eftersom det finns gott om utrymme kvar av armen. Min fråga är: Är det någon som har plockat isär bakre delen av främre strålkastarna och kan berätta vad man bör tänka på och ifall det går? Tacksam för svar Dr. H | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.