AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
816

Hur fästes BMW-emblemen? E46.

Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Hej Alla!

När jag tvättade bilen igår märkte jag att bakluckeemblemet satt lite löst. Trycker man lite lätt på över- eller underkant så känns det tydligt.

Frågan är: Hur sitter de fast? Är det limmade och då bara går att sprätta bort och limma fast igen, eller är det ngt clips genomluckan?

Skriv en rad, ni som vet!

MVH
Tobias
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

limmad, frågan är vad man ska använda för produkt så att man inte har sönder lacken bakom. Kolla vad nytt emblem kostar. Eller så kör du med ren lucka, snyggt om du frågar mig :)

Mvh
Anders S.
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Hej Anders:

Hur hjälper vetskapen om vad ett nytt emblem kostar mig? Jag måste, hur jag än vrider och vänder, ta bort det gamla.

Är det inte en försänkning bakom emblemet? En helt slät lucka kan vara snygg, dock inte om det finns en inbuktning.

MVH
Tobias
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad jag menade var att det kanske är ett "färdigklistrat emblem" du får när du köper ett nytt (en gissning bara men jag vet inte). Då slipper du hålla oroa dig för vad du ska kladda på bakom.
Bakom emblemet är det slätt och fint, inga hål eller försänkningar. Dvs snyggt o rent.... :)

Mvh
Anders S.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Menar du modellbeteckningen eller bmw-emblemet?
Modellbeteckningar finns att köpa, med skyddsfolie som du drar av och sedan sätter dem på plats, men hur bmw-emblemet sitter vet jag inte. Att ta bort modellbeteckningen är en barnlek, finns ett antal trådar på forumet om detta.
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Modellbeteckningen är redan borttagen, var så vid inköpet av bilen.

Det handlar om BMW-emblemet som sitter placerat mitt på bakluckan.

MVH
Tobias
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tobbe,
Ber tusen gånger om ursäkt. Trodde (utan att tänka till) att det var modellbeteckning vi pratade om. Glöm allt, jag svamlar.....

Mvh
Anders S.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Själva BMW-loggan i mitten av luckan sitter med två pinnar som går in i två hål i plåten och på baksidan låses de fast med en liten hylsa på vardera "pinne". Plasthylsan har tydligen en förmåga att kunna spricka ibland och då sitter märket lite löst.
Kan kanske vara det?
Själva hylsorna finns att köpa som lös del, kan inte kosta många kronor!

Mvh
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Anders S: Det är helt lugnt, ibland framstår ens text verkligen inte logisk i andra ögon!

Johan B: Tackar för svaret, nu vet jag alltså att det är mek från insidan, plocka lös klädsel osv som gäller.

Plocka lös klädsel är inte några problem, gjorde det för att byta fjädrar bak förra helgen... när jag gjort det lossade jag hjulen och märkte att det inte behövdes. Är huvudet dumt får kroppen lida.

MVH
Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.