|
|
|
|---|---|
|
Såg i ett annat inlägg (om 6-serien) att 635an hade dubbla kamkedjor. Har även förstått at v8 i E34orna har 3 st. Har jag då dubbla i min eller? | |
|
Du har dubbel kamkedja på din.Bmw kör inte med enkla kedjor. De mindre motorerna har kamrem. /wheelieboy |
|
|
Hej Du har en kedja till kamdrivningen som normalt håller i 50-60tusen mil...dvs nästan hur länge som helst :) Annars brukar man höra lite "rassel" när den är på G. Brukar iofs vara kedjan till oljepumpen som brukar vara först att låta...Lite svårt med att på enbart ljudet veta vilken som är lite sliten. Om man ska lämna in bilen för ett byte av någon av dessa kedjor m tillb. så lär det inte bli gratis...Görs inte heller ofta på verkstad iom att M30 inte slits speciellt just på dessa detaljer..Normalt sett. Mvh Janne. |
|
|
wheelieboy>>>Mina har då enkelkedja. Mvh Janne. |
|
|
OOpss sorry! Har mest skruvat med gamla fyror(4 cyl).Men det är aldrig försent att lära sig mer........ |
|
|
m10/30 motorerna hade dubbelkedja fram till -78 från -79 års modell så har dom enkelkedja MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Hm, varför har då en 635a dubbla kedjor? Är det inte samma motor i den som i min? |
|
|
Svante>>>635:an har oxå enkelkedja. Och det är riktigt att det är likadan motor i denna modell som du har. Mvh Janne. |
|
|
Från då -79 som Pelle skrev såklart... Mvh Janne. |
|
|
ehh va? Fattar inte ett smack... Fram till 78 enkel? 79 o frammåt dubbel? Är det jag som är full eller? |
|
|
Fram till 78 års modell har m10/m30 motorerna dubbel kamkedja. Från och med 79 års modell så har m10/30 motorerna enkel kamkedja. Så du har enkel kamkedja i din motor! Ingenaning vilken av lösningarna som är bäst (enkel vs dubbel kedja) men det kanske någon annan här på forumet vet?? Du får skylla på att det är fredag ;-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Så då har inte en 635a från 85 tex dubbel kedja då eller? Det säger de nämligen i en annan tråd. Eller sitter det en annan motor i 635an än i min 535a? |
|
|
Jag tror du blandar ihop m6/m5 med 635/535. M6/M5 har en lite annorlunda motor än vad 635/535 har. M6/M5 har en s38 motor medan 635/535 har en m30 MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Ok, nu fatatr jag bättre tack. Det var precis vad jag gjorde, blandade... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.