|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Peter bmw325 cab |
andvänd ej svart vinyl eller däckfinisch vilket föråldrar det du putsar. ungefär som att vulcanisera ytan inte bra 55-6 är isåfall ett bättre ämne att andvända och definitivt enklare. speciellt i motorrum om man vill vara lite entusiastisk |
|
Peter bmw325 cab; Däckfinischen (däckglansen) ska alltid på! Bilen ser inte ren ut i mina ögon om den inte har det...! Däcken byter man ändå så det spelar ingen roll under den korta peridoden! /Manray/ |
|
-BeeMWe- |
Hm undrar var min uppdatering av rekonden tog vägen... Däckglansen ska alltid på. Skulle man strunta i något under rekonden bara för att det sliter på bilen så skulle inte mycket bli snyggt. |
| Jag uppar denna tråd iom att det snart är dags för många att ta fram finbilarna. | |
| Bra skrivet. Men ska man lägga igen stenskotten och rost innan eller efter man polerat & vaxat? | |
| Vilket som om stenskottet är "rent", fritt från polermedel och smuts. Lägga igen rost som att rostlaga bör du göra innan rekond. | |
| Okej för jag tänkte om den där sprayen man köper på bmw kanske släpper om man är där och polerar. | |
|
1. Går in på Ditec Hisings Backas hemsida och fyller i vad man vill ha hjälp med. 2. Blir uppringd av dem och kommer överens om en tid. 3 lämnar bilen och tar deras lånebil till jobbet. 4 Hämtar bilen och njuter av resultatet. Skämt åsido så kan det vara ett kulmysigt jobb att rekonda sin bil själv, men ibland är det skönt att lämna till proffs och jag var bara tvungen att slå ett slag för de här gubbarna, kanonduktiga och väldigt serviceminded. Gulingen ska in efter påsk :) MVH Robert |
|
| Walla bra tipsen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.