|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok, passar den 3:64 i 750:in utan att behöva modifiera om något då? //Schnitzer |
|
| nu får man väl på faen..men har dessvärre inte kommit så långt ännu,då mitt cadillac projekt o 745an tar all min tid,men det kommer.... | |
|
jesperado: jag fuderar oxå på att överladda tolvan,har redan fixat 2 snurror av typen TD04HL-16T, ska fösöka få tag i en LB intercooler ,samt tillägssprut,funderar på att ladda kring 1bar då behövs ju inte så mycket modd.. |
|
|
1 bar låter lite tufft tycker jag, jag tänkte runt 0,5 bar... Ska du ladda 1 bar är det nog nya kolvar och stakar som gäller om det ska hålla, dessutom ett rejält tillägssprut. Hur har du tänkt dig med grenrör/extractorrör och kompressorerna rent utrymmesmässigt? Detta har jag kommit fram till är det största problemet. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Angående trimmning av V12 och V8 kolla in den här hemsidan . Länk Här får man mycket hästrkrafter för väldigt måttliga pengar. Att användas bara när det behövs, ingen krånglig instalation heller. /evo124 |
|
|
Det där är provat! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| jeppe kan du inte beskriva lite mer detaljerat,tex hade du extra bränslepunp eller org ? backade du av tändning? | |
|
Egentligen vet jag inte så mycket om just lustgasmatning, fick hjälp med det mesta. Känner en kille som håller på en del med lustgas, främst i japanska "sportbilar"?... Original bränslepumpar använde jag inte, det gjorde jag inte ens innan lustgasen kom in i bilden. Tändningen backades inte med någon typ av extra box vilket jag sett förekommer annars, chipen mappades däremot om för lustgasen. Till saken hör ju att motorn inte höll, vet inte säkert om det berodde på lustgasen, men resultatet blev i alla fall krökta ventiler. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| jeppe , kan du inte förmedla kontakt med "hjälpredan" . blev det totalras i din motor? skumt med krokiga ventiler , brukar bli kolvsmältning i stället. hade varit kul att träffas och diskutera dumheter ... | |
|
Mikael, jag provade att maila dig, men det funkade inte. Du kan väl maila mig? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.