|
|
|
|---|---|
Krosus |
Hej! Jag undrar om någon har renoverat handbromsen och vet om allt man behöver förutom bromsbackar finns med i den sk monteringssatsen? Jag skulle behöva göra ett byte pga att en sprint och en fjäder ramlat bort. Är alla fjädrar sprintar och inte minst brickor med? Var kan jag annars få tag i dessa? Jag tänkte köpa grejorna på mekonomen. VH Krosse |
|
Tja Krosse!!! Vet inte hur gammal din bil e, men bromssköldarna har en förmåga att ruttna sönder, särskilt i fästhålen för sprintarna... Egentligen behöver man ta bort medbringaren för att få av/på skölden, men det e bara att gå loss med vinkelslipen, och svetsa ihop på plats... Lycka till! ///Tar det inte i, är det inte lågt nog!/// |
|
|
Räkna med att dra sönder bromsrören när du skall lossa dessa från hjulcylindern! Det brukar ingå när man rasslar med lälde bilar! Mvh Henrik. |
|
|
När jag bytte bromsarna bak på min så fanns alla fjädrar, brickor + lite till med i monteringssatsen. Köp du en monteringssats till varje hjul så skall du se att grejorna finns. Jag vet att det inte ser likadant ut på din då du har skivbromsar bak, men grejorna är säkert med ändå. Min skrothög: Länk |
|
Krosus |
Hej. Tack för svaren. Det är en 93:a jag har. Jag håller tummarna för att det som behövs finns med i monteringssatsen. Det där med att det kan vara sönderrostat i hålen för sprintarna har jag inte kollat, men det kanske är lika bra att köpa nya sköldar också då! //Krosus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.