|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att byta avgassystemet på min M3 -93 till supersprint katersättare o dito slutljuddämpare . Har gjort sökning i frågan men inte hittat någon som skrivit fakta om det har givit någon förändring effektmässigt. Har förstått att ljudet kommer att bli relativt snällt , men om det finns någon här som har något att berätta så är jag tacksam. Kan vara intresserad av ett chip okså , har du ett så maila gärna. | |
|
Hej! Jag har/har haft det system som du nämde tidigare på min M3GT. Började med ljuddämparen ljudet blev lite vassare, lite mer brum på tomgång. Sedan monterade jag även deras katersättare och det hela blev lite roligare. mysigt ljud och jag tror nog den gick bättre på höga varv. Mycket vill ha mer så jag beställde ett Eisenmann supersound system, i väntan på detta så monterade jag tillbaks orginal slutburk tillsammans med katersättaren....... Bil fan gick märkbart bättre i mellanregistret ! Så jag kan nog inte rekomendera deras kombination även om den skulle ge 5-6 hkr på topp. se: www.supersprint.it där finns bromsresultat på dom flesta systemen. Det jag däremot kan rekomendera är den slutburk som jag nu har om du kan acceptera ett grövre ljud, det bästa jag hör i alla fall. Kolla på www.xeriousracing.com Skall se om jag inte kan fixa nån filmsnutt eller nåt /// John |
|
|
Tjena John John ! Det du rekomenderar är alltså supersprint katersättare o Eisenmann slutburk för att få effekt/gott ljud ,kunde inte hitta xeriousracing när jag sökte men får väl försöka igen , vore taksamm om jag kunde få del av ljudet på din bil . Är detta systemet rostfritt ??? . |
|
|
Har hört (och sett) John Johns avgassysten och måste säga, att det är fan det häftigaste jag upplevt till en M3! Har supersprint slutburk på min (ej katersättare) och det är INTE jämförbart. Grymt sound. (på en grym bil) |
|
|
Jag stavade det nog lite galet.....Länk skall det vara. Och visst är det i rostfritt. Du kan även välja utseende på slutrören eftersom alla system byggs på beställning, jag har två 76mm rör passade nästan i orinal spoilern. |
|
|
John John . Det låter intressant ,kan man få information om vad systemet kostar, hur mycket får man bearbeta i spoilern ?? .(ingen som svarade på Xerius ). |
|
|
Det systemet jag köpte kostade 7500:- och efterhand som nederdelen den svarta, började smälta! så skar ja bort ca en 10mm på vänstersidan. Nu monterade jag mitt lite tajtare uppåt än vad orginalet är, nu vet jag ju varför det hänger lite längre ner! Priser och utföranden finns på sidan om du söker på M3! |
|
|
John John jag ryser när jag läser vad du skriver!!!Låter du din bakkjol smälta????Bara för att få 6 mm större slutrör? Näää,jag tänker köpa 2*70mm för att det ska passa fint i orginal hålet!!!!! Mvh Ricke |
|
| Jag hade köhler katersättare samt g-powers slutsystem, hade även köhler chip och öppet kn. Kan lova att bilen låter as skönt,fick mycket kommentarer för detta. jag tyckte bilen gick bättre och blev varvvilligare. | |
|
" Låter du din bakkjol smälta???? " Jo det var ju så dags när det väl hade blivit varmt..... jag lovar att det satt 100% utseendemässigt när det var monterat. När faktum kvarstod så gjorde jag som jag skrev tidigare. Den svarta plastbiten som sitter längst ner är säker klart överkomlig prismässigt om man vill köpa en ny för att återställa till orginal. Men nu är det kostaterat i praktiken att om man vill öka diametern så får man värmeproblem. Kan tänka mig att probelmet kan bli värre om man välje DTM bananer istället om man nu har sådana "böjelser ;o) ". Mvh. John som inte kunde låte bli i lördags när vägarna var torra och termometern stod på 7 grader!! |
|
|
Jaha , då har man köpt supersprint katesättare o ett Eisenmann sound system med 2*76 mm slutrör så får man väl se om man blir nöjd med ljudet, annars är det bara att bygga om slutburken till hembränningsapparat o stjäla barnbidraget från dottern samt beställa ett supersound . Ja ,ja jag blir nog nöjd . Ps John John tack för tipset så länge , jag återkommer när jag monterat o avlyssnat ljudet . (Dröjer nog ett tag pgr av leveranstiden) . Mwh Peter C . Sköt dig själv o skit i resten ????????????? . |
|
|
John John: Vad ville polisen dig i Halmstad ?? jag körde förbi dig i en skitig M3 då snackade en polis med dig och jag tror han gav dig en lapp.. =) |
|
|
Holken: Vad tyckte du om ljudet? |
|
|
Har tyvärr inte hunnit med att montera än men jag återkommer när detta skett . |
|
|
Gudis: Den trevlige polisen ville bara hälsa mig välkommen till Halmstad...... så nu står bilen med körförbud och mörka framrutor. |
|
|
Nu sitter katersättaren där, så även eisenmann soundsystemet o det låter absolut så som jag vill ha det , inte för högt o inte för lågt helt underbart med andra ord . Våren är här !!!!!!! . |
|
|
Holken, du kan inte fixa fram en ljudfil så man kan höra hur det låter??? Jag har själv tänkt köpa ett supersound men vill höra hur detta låter på en 93:a (M3) |
|
| Ja, hade vatt skoj å lyssna. Funderar me på ett supersound system! | |
|
Tyvärr så har jag inga möjligheter att fixa en ljudfil men personligen så skulle jag inte vilja ha ett supersound som det är nu, men skall man ha katalysatorerna kvar så kanske det skulle kunna vara ett alternativ för mig . Det bästa vore om John John kunde fixa en ljudfil till er eftersom han har just ett supersound . Mwh Peter . |
|
|
nää nu vill jag också ha! Hmm... *rotar i min plånbok* BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.