|
|
|
|---|---|
jalle |
Då några idioter stal mina Hartge 18* i höstas så är jag nu ute efter några andra fälgar till min M3:a. Jag undrar om det är någon som har nån erfarenhet av Molways Ace fälgar? Hittade en fälg som heter Ace 132 , som jag funderar på att köpa. Undrar om dom håller någolunda kvalite och rundhet. Efter som mitt försäkringsbolag och jag har delade meningar om hur mycket mina Hartge var värda , så är det tyvärr ingen ide att försöka köpa nya märkes-fälgar. Urusel ersättning! Hoppas tjuvarna får kroniskt nageltrång. Är det nån av er som har några andra fina 18* tillsalu , så mejla gärna! Snart är våren här...... |
|
Har en omgång ACE Monaco 18” på min E30. Dessa hjul som jag haft i snart 3 år är skodda med 215/35 däck och de är fortfarande runda. Men en gissning är väl att de inte klarar närkontakt med en grop lika bra som en BBS, Hartge eller liknande. Finishen är riktigt bra faktiskt! De är dock mycket tunga (+ 5 kg / st jämfört med mina 16” Hartge) och dessa kg märks när man axar det kan jag lova. Less is more? Single piston performance |
|
|
Tjenare. Hade Ace Formula på min M3:a och innan jag sålde bilen balanserade jag om fälgarna. De var i mkt gott skick, och kvalitén är nog inte mkt att anmärka på. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
BMW JIMMY |
det enda problemet som jag ser är att deras klarlack inte håller den flagnar bort jag har haft ACE monaco 17 och fick lämna tillbaka alla 4. sedan köpte jag ACE formula 18 dom är lite bättre men ändå inte helt perfekta. Men priset är bra! |
Dani |
Finns ju en som säljer 18" Hartge fälgar här inne på detta forum..kolla med honom |
jalle |
Bmw Jimmy : Släpper klarlacken på Ace fälgarna i kanterna eller efter typ små hål efter stenskott å dylikt? Dani : Vart har du sett 18" Hartge fälgar till salu? |
Dani |
Jalle: Länk |
BMW JIMMY |
jalle: om man får ett litet stenskott så släpper klarlacken direkt och efter ett par mil har det flagnat upp till ett ganska stort hål. Mycket tråkigt det bästa man kan göra är att lägga på lite klarlack med pensel på det stället som klarlacken har flagnat så det inte blir större. |
jalle |
Bmw Jimmy: Tack för infon , tror jag skall prova att söka efter någon annnan fälg än Ace. Det är väl som vanligt , man får vad man betalar för. Synd , tror att Ace 132 skulle sitta som en sportmössa på min bil annnars. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.