|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Martin84 |
Jag fick möjligheten att ta mig en titt på Z4:an i förmiddags, oj vilken tjusig bil. När jag först såg bilderna på den blev jag inte så imponerad, men den var något helt annat i verkligheten! /Martin |
| trevligt...du fick inte ta en provtur då? | |
Martin84 |
Tyvärr fick jag inte möjlighet till det. Precis när jag gick därifrån som kom den tyska biltestaren som hade bilen och körde iväg... |
| va ju synd...men de räcker väl å se på skönheten..:) | |
|
Bangle - Nej Tack! //H Bilen: Länk |
|
| Jag är skeptisk mot Z4.... men jag vill ju sen den live innan man dömmer ut den helt... | |
| Tycker Z4an ser rätt ball ut, hoppas man kan få sig en provkörning till våren. Ser mer påkostad ut än Z3an. | |
|
Klart snyggaste roadstern dom gjort! Fast jag har dock inte sett Z8 eller Z4 i verkligheten =) ______ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
| Z8 lär man ju inte se så många gånger i sverige me egna ögon....finns de nåt exemplar i sverige i huvetaget? | |
|
JO jag har sett några hos bilhandlare via nätet iaf.. men det är väl allt med.... ______ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
Martin84 |
Jag såg en mörkblå Z8 igår på samma ställe som jag såg Z4:an.... även den tyskreggad =) |
|
Finns ett par Z8 här i Malmö. Har dock endast sett en av dem i trafik. Lär bli rätt ovanliga i framtiden, modellen har nu slutat tillverkas. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Vi har en Z8 här i Växjö och den ser man ofta på sommaren :) /Johan [CUL8ER] |
|
|
när släpps z4an i sverige? kan knappt bärga mig att få se en på riktigt. |
|
| stimpenbmw2: den kommer att släppas "i vår". April någon gång, förmodligen. | |
|
Det stämmer inte att Z8 inte tillverkas längre. Den kommer att finns ett tag till. Den är ju bara 3-4år gammal och den säljer som smör i USA (för att vara i den prisklassen) speciellt i Alpina utförandet. Har läst förra veckan att Alpina köper nu 50% av alla nytillverkade Z8 för sin projekt i USA. Det finns en hel del Z8 i Sverige. Hade en kompis i Norrköping som hade en sån, finns ett par i Stockholm men här slogs Z8 av Maseratti Spider. Det verkar vara samma kundkrets för båda bilar och det finns ju en hel del sköna fördelar med Maserattin som ligger på 100-150K mindre i standard utförandet. Jag kulle inte tveka att välja Maserattin trotts min BMW kärlek... Däremot kommer Z4 träffa rakt i ett tomrum i 450K klassen. Där finns ingen riktig konkurent och det lär bli många sköna Z4 på stan snart! _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
| Z4:an landar väl inte på 450k utan närmare 350k. Eller? | |
|
har för mig att den ska ligga på mellan 400 och 450 beroende på motor (2,5 eller 3.0). Z3 3.0 låg på 360 om jag minns och Z4 skulle liga 15-20% högre. I UK ska den kosta från 35K£ men där är ju alla bilar mycket dyrare... Jag tror att även Z8 skulle bli dyrare från och med i år och gå up till 1.250.000 Undrar vad Z8 alpina kostar... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Z3c 4 ever: Nej. Gå in gå nyhetssidan här på BMWpower och scrolla ner till Z4. Där står följande; "Rek ca pris: Z4 2,5i 355 000:- Z4 3,0i 409 000:- Källa: BMW" Mvh /Carl |
|
ant |
jag läste i senaste teknikjens värld att z8 slutat tillverkats. det stod också alpina versionen kommer att tillverkas ett tag till mer att den kommer att utgå under 2003. ========== Länk |
|
Det finns en interesant artikel om Alpina i Decembernummret av Total BMW. Alpina har precis gjort sin variant på Z8 och ser det som en port till USA som dem har alldrig varit etablerade i hittils. Så dem tänker definitivt inte lägga ner, speciellt som den säljer som smör. Det står oxå i artikeln hur BMW och Alpina samarbetar och då framgår det klart att utan BMWs egen tillverkning kan inte Alpina göra sina bilar. Jag totr att en ivrig journalist på Teknikens Värld har blandat ihop Z3 och Z8 :-) Däremot så måste ju Wisermann lägga ner sin roadster i och med att den bygger på M Roadstern som ju har lagts ner... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.