AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.897

Kolla mätarna!

Sida 1 av 2
är de photoshop som gäller lr?

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Troligen...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
aa...den körs ju iaf inte..:)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Är det inte så att om man håller inne någon knapp samtidigt som man slår på tändningen, så har alla mätarna avsiktlig lekstuga ett par sekunder?
Jag tror föraren sitter på golvet och kör!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
James Bond kanske sitter i baksätet och styr med telefonen? :)

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

nofx16:
om dom nu skulle starta me kanppen intryckt,var finns händerna nånstans? dom lär ju inte hinna undan så fort + att varför skulle den visa att växel 3 va i?
kan inte va nåt annat än fejkat...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Med tanke på att det ser ut som om bilden är tagen ur en reklambroschyr eller motsvarande, tror jag nog att det är en "smal sak" för BMW att gå in i elektroniken och åstadkomma de utslagen i mätarna!

För övrig har jag också för mig att jag läst någonstans att mätarna går upp i "testmode" vid ett speciellt knapptryckande!

Mvh
En mockup från en bilmässa?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Johan B har förståss rätt: det lär INTE vara så svårt för BMW att plugga in bilen via seriell kabel och på så vis åstadkomma diverse utslag och konstigheter.

mycket möjligt att den kan vara så,men varför ska man göra så? ser bara töntigt ut...
Verkar ju skummt måste jag säga...
Det är ju ett solklart exempel på "baksätesförare"!

Mvh
Patrik
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det går att fixa till en checkkontroll på instrumentet, Fick en bild från en forumdeltagare som "lekt" med knapparna på sin E39.
där visade samtliga mätare maxutslag.

MVH
Hasso
Länk

Men när man leker med nollstälningsknappen för trippmätaren så går alla mätarna upp och ner i jämn takt (nålarna går likadant på alla mätarna samtidigt) här går varvränaren för fullt men inte de andra.

Jag har tydligen för lite att göra på jobbet...

/T.P.
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Ok... jag erkänner. Det är jag som kör på bilden. Väntar fortfarande på att böteslappen ska trilla ner i brevlådan. Fast polisen får nog svårt att bevisa att det var jag eftersom jag kröp ner bakom jackan när dom tog bilden.... Bra kameror dom har i skåpen nu för tiden...

Ägare till 490 friska BMW hästar!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Eller varför inte den här

Länk

:)

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Är det så man kör in en ny bil?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Full fart framåt!

Tycker mercedesen verkar ha en kort nål hur rör den sig egentligen? Tar ju ändå bara max 3 sekunder att fixa i photoshop.
M3-bilden är BMW:s egna och samma sak med Brabusbilden, den finns iallafall i deras broschyr.
Väcker död tråd, men hade en bild där båda mätarna var maxade, tror den kom från en E46, en mörk bild där nästan bara instrumentbelysningen syntes. Hade den som bakgrundsbild men är nu borta och kan inte hitta den igen, nån som vet vilken jag menar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.