AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
777

Byta packning bensintank/bränsleslang

BeeMWe playboy
Nån som gett sig in på att byta gummipackningen mellan bränsleslangen och tanken? Min är lika slapp som en 80 årings underarm och därav läcker det bensin. E30 88a.
BeeMWe playboy
Ingen?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Vilken packning? Jag bytte tank på min och den enda packningen som fanns på min var den vid pumpen/nivåmätaren. Är det slangen från tanklocket?
BeeMWe playboy
Snackade med Carsten och kom fram till att det måste va som du däger slangen från tanklocket... Nån som lagat detta?

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag trodde att det var fel på min slang så jag bytte den. Det gåt på 2 min. Men den läkte fortfarande så jag blev tvungen att ta bort tanken och titta. Där själva slangen från tanklocket ansluts till tanken är tydligen ett utsatt ställe för smuts(på ovansidan). Det är svårt att komma åt när tanken är på plats. Det var hål i min tank där, så jag köpte en ny tank. Den gick på 1700:-. Det dycker jag det är värt istället för att köpa en halvbra från en skrot för kanske 500:-.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Obs! Se till att köra slut på minst hälften av tanken innan du tar bort slagen från påfyllningen!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.