|
|
|
|---|---|
|
Har en 320 96a där yttertempaturmätaren har hängt sig på minus 37 grader, finns det nåt man kan byta eller göra för att för att få den att funka igen? christopher.skoogh@telia.com | |
|
Flytta söderut ;-) Ska jag vara lite seriös så tycker jag att det låter som ökad resistans i "systemet". Klämd kabel, ärgad kontakt eller kanske avbrott (troligt med tanke på att felet är konstant). /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Förmodligen så är givaren trasig, den sitter i den vänstra bromsluftkanalen, dvs i kanalen bredvid dimljuset som leder in i hjulhuset. Ta bort den och ohm-mät på den vid olika temperaturer, om värdet är konstant, troligen 0 ohm eller oändligt motstånd så är givaren kaputt. Jag har för mig att temp.mätaren visar -37 om man inte har ngn givare inkopplad, dvs oändligt motstånd. Mvh/ Micke t |
|
|
Tippar oxo på givaren. Länk Bmwcs 3381 |
|
|
plockar man bort givaren så visar iaf min E34 alltid -30°C.. Jag tror på kass givare eller kabelbrott... Observera att det inte är säkert att du får 12Volt om du kontrollmäter på kablarna... Jag hade 4.5 volt ungefär när jag provade... och tempmätaren visade rätt då iaf... Diesel-räsern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.