|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har funderat på att sätta i en automatlåda i min bil och har eventuellt en på gång men den är från en 528. Skiljer sig automatlådorna nått mellan 518 och 528. Behöver man även byta bakaxel? Skiljer sig motorn nått mellan en bil med manuell eller automat? Är det någon som vet svaret på någon av dessa frågor vore jag väldigt tacksam. Årsmodellen på min bil är -84. MvH Emil | |
Paap Reeder |
Hej! 528:ans aut passar ej rakt av. Annan sprängkåpa. Annan converter och fanken vet om det går att få ditt ett 528 svänghjul på en 518. Du måste riva ända in till vevaxeln och därifrån så monterar Du sedan i ordning: Tar ur bakre centreringslagret på vevaxeln, monterar svänghjulet från en aut, sedan följer låda med converter, oljekylare med ledningar. Ny kylare med oljekylare. Helst en extra fläkt framför kylaren s k Gebirgszusatslufter. Kardanen passar ej mellan aut o man. Sedan måste Du riva kopplingsagremangen ur pedalstället. Plugga kopplingens oljeförsörjning på bromsvätskebehållaren. Montera aut spaken samt du måste ha en annan mittkonsoll - eller iaf mitten av mittkonsollen. Tror att 520 518 är "convertibla". Bakaxelutväxlingen blir också jäkligt seg från en man. Det finns många grejor på ett järnspett som Täppas sade igår. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.