|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har ett mycket ovanligt fel tror jag, Har en bmw325ic 93 Jag var och åkte en vinterdag och jag hade hissat ner ruttan och plötslig nä rjag skulle hissa upp rutan hörde en starkt klick ljud och ruttan ville inte upp igen, så någon på bmwpower sa till mig skruva isär dörr sidan så ser du vad felet var, och det gjorde jag och konstaerade att två elhiss axlarna hade hoppat bort från där de satt, så jag satte dit dom, och provade att hissa upp rutan men det vart samma sak hela tiden, är det något som vet något varför elhissaxlarna hoppar bort från plastbittnara som sitter i fönstret snälla hjälp sommaren är på väg in :( tack i för han | |
| borde ju ha nånting me kylan att göra...eftersom du hörde ett starkt klick måste någonting gått av eftersom den inte fungerar fast du satt fast axlarna igen | |
| Jo det kunde jag också konstatera, och klick ljudet kom från att axlarna hoppade av plast bittarna som sitter fast i glaset, men varje gång jag sätter tillbaka dom hoppar de bort igen, är det något som man ska skystera elelr liknande? | |
| komigen nu grabbar ingen som vet något alls om det? | |
theedge |
jag har haft liknande problem, jag bytade motorn närmaste bmw verkstad sa att dom va rätt ömtåliga |
| eftersom dom hoppar av hela tiden måste de väl va nåt mer fästa som håller kvar axlarna på rutan som gått sönder/lossnat...är de möjligt? | |
| Själva motorn är helt okej inget fel me den den åker upp och ner som den ska göra, men det är att det blir som extra bealsning för att skjuta ner rutan och fästerna sitter inte som de ska fast jag har köprt orginal till min bil | |
stefannorr |
Brukar det inte vara nån magnet som släpper? |
|
har du haft den i varmgarage några timmar och provat sen? jag har ett problem med min ruta som gör att rutan kan "hoppa" upp och ner 4-6 ggr innan den går upp! det är oxå jävligt skumt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.