|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525iA E34 -92 med M50 motor. Jag har flera problem. 1. När det är kallt fryser vevhusventilationen ihop, när man blåser ur slangen är det en massa vatten i den. Varför så mycket vatten ? 2. Ventilationen till baksätet mellan framstolarna blåser alltid kalluft, trots att spjället är stängt. Vad är fel ? 3. Tomgången varierar grymt mycket när det är kallt ute. Den pendlar mellan 800-1400rpm när man kört och det är kallt ? Är det tomgångsmotorn eller vad ? 4. Tempmätaren visar precis på strecket i mitten och jag har 92graders termostat, borde den inte ligga högre ? | |
|
1, ska intealls vara vatten i den slangen. 2, fel på spjället kolla det så hittar du nog felet 3, något fel i mojjen som justerar tomgången. 4, detta är normal temp för bilen, mer än det behöver du nog inte. Joakim Eriksson |
|
jocker18@home.se |
"mojjen som justerar tomgången"...hhee, är inte det datastyrt? WmB SoundZ |
|
Ventilationen till baksätet blåser kallt på min med..går ej att få värme där..men jag kan stänga det så det inte blåser alls.Jag har en importbil och i vissa av dom finns det ett mindre värmepaket är därför dom inte har värme där,har även kollat spjället på min och det är inget fel på det. Tomgången ska du nog börja med att se över tomgångsmotorn ta lös den och rengör där du kan med tops..kollat att den inte tar tjuvluft nånstans? Tomgången kan du inte justera genom att skruva..det är datorstyrt. Tempmätaren ska stå rakt upp. //Roger ----- Länk |
|
| Rätta mig om jag har fel, men är det inte bara friskluftintag i utblåset till baksätet? Vi får heller inte varmluft där på vår 525TDS Touring -96. Men att det skulle vara klenare värmepaket på importbilar tror jag inte. Har aldrig märkt på någon importbil att det är sämre värme än en svensksåld. Varför skulle BMW sätta in ett klenare värmepaket till europeiska bilar? Det ser säkerligen likadant ut på alla BMW:n. | |
|
Jag ska in med min bil på inspektion 2 på onsdag, upptäcker dom ifall det är samma fel som ni beskriver här? Inte för att jag har märkt att det skulle vara nåt fel, men det skulle vara bra om dom upptäckte om det var på väg att bli dåligt. |
|
|
Jo, jag har ju hunnit kika en del på det där med tomgången. Det som bryr mig är tillsatsluftpumpen eller vad den kan tänkas heta på svenska, zusatzlufter som den heter på dyska. Den verkar ju ha till funktion att spetsa insuget med en viss mängd luft. Vad händer om den inte funkar som den ska, är det någon som vet hur den ska fungera ? Tomgångsmotorn var ett bra tips, den ska jag kika närmare på. Fler tips mottages tacksamt... |
|
|
per_j82:Kan ni få värme ur mittenutblåsen ovanför stereon?Blåser endast friskluft där på min hur man än ställer reglagen(EJ AC)..och den är ihopkopplad med utblåset för baksätet på min. Har frågat om värmepaketet på BMW Englunds i Luleå..där sa dom att det finns kraftigare värmapaket i svensksålda bilar..pga det hårdare klimatet..är därifrån jag hört det..jag kan ju inte garantera att det är så men jag tycker dom borde veta vad dom snackar om!?!Eller är det nån som vet bättre? //Roger ----- Länk |
|
|
Det är bara friskluftintag i utblåset till baksätet. Står i instr.boken. Såg på annonser i USA där de skriver utrustad med "cold weather heater" så något flera värmesystem borde finnas.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.