|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag var ute på Cartrade i Täby för ett tag sedan och provkörde en M5 som på mätaren hade 11500 mil. och var väldigt billig.. skulle släppas för ca 270000 vid snabb affär. Bilen hade flera bucklor av olika storlek. Den var alldeles sliten i alu listerna på flera ställen (hur lyckas de slita bort färgen på en massa olika stäleln där man aldrig rör??). Sen klonkade ifrån styrleder el. dyl som om nåt var glapp när man körde över gupp o farthinder. Vidare tyckte jag bilen var slö mot andra M5or när jag från full gas på tvåan gjorde en växling till trean så tappade bilen märkbart varv o drag. Sliten koppling? Jag är ingen expert, så vill därför ha råd. Tror ni bilen är "skräp" för att det är så lågt pris eller? Den finns kvar på bytbil.com och ser ju naturligtvis bra ut på bild. Kom med lite råd..jag är ny på det här med begagnat och import. | |
|
Man bör generellt sett akta sig för de allra billigaste exemplaren. Alupanelerna är av erkännt dålig kvalitet, kan de flesta intyga. Slitage på dem efter 11500 mil torde alltså inte vara omöjligt. Dålig koppling efter 11500 mil låter heller inte otroligt: M5 E39´s koppling är känslig, och slits snabbt om den inte behandlas rätt. Klonkande ljud är däremot inte normalt. Hur såg förarsätet ut? Däcken? När jag läser ditt inlägg tänds ialla fall mina varningslampor. Jag hade i ditt läge letat vidare och köpt ett klockrent exemplar, utan några som helst skavanker. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Jag tycker du redan svarat på dina frågor. | |
|
Hej Demo, Den firma du beskriver har varit diskuterad förut i olika trådar. Min spontana känsla säger; leta efter en annan bil. Det finns fler att välja på. Ang. priset så leta t.ex. på Bytbil.com (som du gjort) och jämför årsmodell och mil, ganska snart så ser du mönster. Gå gärna in på t.ex. BMW.de och klicka på "Gebrauchtwagen" = Begagnat och gör en sökning där så ser du skillnaden. Jag skulle hellre köpa en M5:a på BMW i Tyskland och köpa till en s k Europlus garanti för ett par hundra Euro och den gäller i 12 mån för fel som säljaren inte upplyst dig om t.ex. Alt. köpa på en större bilfirma (gärna auktoriserad) där de är måna sitt rykte. Lite trådar om Cartrade: Länk Länk Länk Lyckar till med letandet (det är ju halva nöjet!). M V H Stephan __________ Länk |
|
|
JAg skulle aldrig köpa den bilen efter din beskrivning om den så kostade 225..... |
|
|
Innan du springer iväg och köper en bil hos dem, föreslår jag att du gör en sökning under "sök inlägg" på sökordet "cartrade"! Bilda dig sedan en egen uppfattning om vad inläggen brukar anse om den firmans bilar... Som du beskriver bilen skulle inte jag köpa den...(åtminstone inte för det priset!) Mvh |
|
|
*Johan B* Det har jag redan gjort åt honom (eftersom jag är så snäll) :DD //Stephan __________ Länk |
|
|
Sephan, godheten visar inga gränser! ;oDD Mvh |
|
|
Nu vart det ett litet tangenttrycksfel! Stephan, skall det ju stå! Mvh |
|
|
Ok, tack för alla svaren! De som står om den firman säger det mesta. Nej, jag letar vidare, har ingen panik, och betalar gärna mer och slipper problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.