AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
369

Importsugen finne söker "fina M3"s i SWE

En elloge till alla M3 ägare på denna sida, har fått stor och utförlig hjälp av många. Min fråga är var kan jag hitta annonser på M3:or från 95-97 inom SWE. Verkar vara hög procent på tysk imp. i SWE. Är det något man vinner på att köpa en tidigare tysk?

Importsugen Finne!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
En tidig import har billigare försäkring. Min förra m3 -93 var importerad -00 och på den fick jag betala 18000:-/år medans min nuvarande är importerad -96, den betalar jag 12800:-/år på.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Tack Jens! För mig som bor på Åland så är det faktist inte väsentlig skillnad alls på vanlig standard bil och en M3 vad gäller försäkringskostnader.
Men om du har en 93:a får jag då fråga... är en bil av den årsmodellen en gansak underhållsfri bil, jag menar en normal gasad och skött. Börjar saker o ting gå sönder eller bli utslitna?

glömde säga..Jens.. din bil är en pärla!
Jag har egentligen så många frågor om M3. Sitter juh med pengar på fickan o vet inte ens vart man skall leta efter dessa
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Sudden 1: Du behöver inte leta så mycket :-)
Har en mycket fin estorilblå coupe´ från -96 som står i vinterförvaring. Tänkte kanske byta i vår....

Jan
BMWCS # 3966
Hej Jan!

Bra namn du har (samma som jag). Det låter intressant, fins det möjlighet att se på bild? och så standard frågan..har du bytt Vanos på den?
Coupe modellen är ärligt snyggare, men "egentligen skulle jag villa ha en sedan/limo för den praktiska saken skull. Men man man väl inte få allt...

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Sudden1: En bil som är 8-10år är aldrig underhållsfri.
En normal gasad M3:a existerar inte, sen att de tål att gasas med är en annan sak.
Och fan vilken lyx med låga premier på sportbilar....
Jaha, jag trodde att M3 hade typ starkare och grövre material genomgående, vilket skulle ge en längre livstid än 10 år. Men det är nog som du säger att dom gasas mera än andra bilar med...
Men allmänt så borde väl genomsnittet rulla 20tmil utan större direkta fel?
Annars har jag missuppfattat saken?

Ge mig lite

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
M3:an har en rejäl konstruktion med mkt bra kvalitet, min som är en 93:a med 16 000 mil på mätaren känns väldigt "tight" och fin och går kanonbra i motorn. Den känns nästan som om den vore ny faktiskt.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Hej Sudden1!

Jo jag har några bilder som jag kan scanna och maila till dig.

Vanosen är original ( Rolls-Royce) och fungerar fint. Inget rassel.
Läste här på forumet om en kille som hade rassel i sin och rasslet förvann efter att han böt en spännare till kjeden och oljan. Spännaren kostade ca. 500 kr.

Jan
BMWCS # 3966
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du behöver byta slitdelar på ALLA bilar när vi börjar prata dessa mil. Koppling, stötdämpare, däck allt är förbrukningsvara. Det är en viss prisskillnad att byta dessa delar på en m3a än på en 318.

Däremot kanske du kan slippa en rasad motor och annat tråkigt om du köper en bil i fint skick. De dyra service kostnaderna slipper du aldrig ifrån.

Du bör nog kunna hitta en fil bil i SWE men det finns många vrak. Betala hellre lite mer och hitta en fin bil. Du anar inte hur snabbt 10-20-30.000 betalar tillbaka sig om du köper en fin bil istället för ett vrak.
JENS: Det låter övertygande Jens, det var lite sånt jag ville höra.

Jantte: Kamkeds spännaren styrs väl av oljetrycket, men har hört av flera M3 ägare att det är mer regel än undantag att vanosen ska bytas åtminstone på 96:or

MagnusT: *WOW* vill ha! fast du... har du lekt mycket på strippen med den?. Seriöst så skulle jag vilja ha ett utgångspris!?

Acey: Tusen tack, jag försöker bara få ett grepp om vilket jag skall välja, en nyare 325,328 eller en lite äldre M3:a, måste säga att M3 är en motor jag skulle vilja tämja. Men ser förståss på Finska bilpriserna med eftersom det är typ 60-100´000 kr för att ta den hit, så gissa vad motsvarande M3 kostar här i Finland!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.