AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
708

ÄR tyska BMW-handlarna verkligen så fantastiska?

ge
39
gesa2
525iAX Touring -95
Det fluktuerar många "rykten" av typen att om man köper begagnat av en auktoriserad BMW-handlare så kan man vara säker på att bilen är i toppskick. Får ibland intrycket av att man kan bestämma sig för en bil redan innan man sett den. Stämmer det? Har BMW-handlarna i Tyskland högre krav på sig från BMW än handlarna i Sverige? Ni som hämtat era vagnar i Tyskland, vad har ni för erfarenheter?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag tror att vad många menar är, dels får du en europlus garanti som gäller hela europa för alla fel som säljaren ej uppvisat för dig.
Sen har de ju ett rykte att upprätthålla, så de gör inga vinster på att lura på folk bilar med (medvetet) felaktiga mätarställningar m.m.
Men det är ju precis samma här i sverige, du löper mindre risk att luras hos en stor handlare, speciellt märkes men du får ju samtidigt betala för det. Ingenting är gratis....
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Jag köper bilar från BMW, oftast osett. det som skiljer dem, enligt min åsikt, är att man kan lita på det de säger. dvs om du frågar om däcken och de säger att de är bra, så är de verkligen bra. men du måste ju fråga dem om skick osv på bilen, du har ju fortfarande undersökningsplikt.
Om du köper en bil som står i hallen med europlusgaranti så är du väldigt skyddad. generellt tycker jag att bilarna i hallen på BMW i Tyskland är mycket fräschare än hos motsvarande handlare i Sverige. Men å andra sidan har ofta svenska BMW-handlare en massa gammalt skrot i hallen, i Tyskland står sällan bilar äldre än -96 inomhus. I alla fall där jag handlar.

Mvh Johan
gesa2:

Jag har köpt av Bmw i tyskland.Och det har stämt precis som de har sagt på telefon.Nu senast åkte jag inte ens ner utan beställde transport hem på den.Lite vågat men det visade sig vara som försäljaren sa.Har handlat med europlusgaranti och endast en ägare i tysklan och givetvis full servicebok.Håller du det till de kritrierna så har jag svårt att tro att du skulle bli besviken vid en eventuell affär med en tysk Bmw handlare.

Ryssen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.