|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja med... Diesel-räsern Länk |
|
|
Hej igen!! Eftersom "ägaren"(Gottfrid) till mektipset har skickat in det till BMWPower, gör jag inget mer åt det. Jag har ändå lagt ut det på Länk eller Länk Lycka till /Lennart |
|
jocker18@home.se |
krångligt sätt... fast, det är ju bättre funktion. jag har den andra varianten WmB SoundZ |
|
Den andra lösningen är ju bra mycket enklare. Förstår faktiskt inte finessen med den krångligare, jag har aldrig lämnat en bil med parkeringsljuset tänt! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe, du som kan bilbestämelser, behöver en bil inte ha parkeringsljus som fungerar när den är utan "nyckel"? För om det är så, varför göra det svårare än vad det är? Peo |
|
|
Tack för tippset! Det kanske är ganska mycket jobbigare att fixa detta. Men vill man ha ett korrekt fungerande ljus så får man ju göra på detta sätt. /Marvin |
|
|
Nej, det är inget krav! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vet inte om det är mitt mektips (för E39) som omnämns, förmodligen inte. Men där går det alldeles utmärkt att lämna parkeringljuset på om man så vill. Eller varför inte den "tyska" varianten att tända ena sidans positionsljus med blinkersspaken när nyckeln är urtagen? Inte många verkar känna till denna finess som faktiskt fanns i tyska bilar redan på 60-talet. Mektipset som visas ovan verkar ovanligt komplicerat och riskabelt att göra, borde gå att utföra i kablaget i stället för att öppna hela brytaren. Min idé är att se till att inget lyse tänds förrän motorn har startats, går enkelt att fixa med ett relä. Då kan ljusomkopplaren lämnas i läge "till" alltid och parkering osv funkar som tidigare. FP |
|
|
Det med att tända lyset på en sida med blinkspaken har jag känt till en tid, för far hade det på sin MB, men det funkar inte på min som är import... varför?!? Diesel-räsern Länk |
|
Chaffis |
Nu har jag testat Halvljusautomatiken (Gottfrids vis) & det funkar alldeles utmärkt! Det var inte särskilt svårt eller tidskrävande. Fler såna bra tips tack!!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.