|
|
|
|---|---|
Aldric |
Tjena Lider ju som alla andra av att det går helt enkelt inte fort nog, den där lastbilen som jag måste förbi, den är bara för lång, så jag funderar allvarligt på att byta till nåt med mer mos under huven, men samtidigt varken vill jag inte betala en arm och lite till för det. Idag när jag kom till bmwpower hittade jag denna annonsen på framsidan, tar den bara som ett exempel; Länk Ok för att inredningen är lite sådär trist, men den är ju inte ful på något vis. Dessutom är väl E30 bilar billigare att försäkra om jag inte tar helt fel, även om en E30 325 antagligen kostar några kronor mer än min E36:a. Hur är det i övrigt, komfort, reservdelar etc? Hittar man bara en fin bil är det ju inte hela världen om den är 15 år gammal faktiskt :) Sökte runt i forumet en del men hittade ändå inget som direkt platsade för min fråga, så jag helt sonika chansade och frågade rakt ut ;). |
| Jag hittar bara en nackdel med en e30, det är ljudnivån i coupen. | |
Aldric |
Det är inget problem med ljudnivån, med mitt filter och avgas är det redan ganska ljudligt i bilen ;) |
|
E30 och E36 är ju som bekant två helt olika bilar. Generellt gäller: E30 är roligare medan E36 är bekvämare. Sen får man ju prioritera vad man själv vill ha. Om jag hade 50 000:- att lägga ut på en bil så skulle det inte bli en e36. Det skulle bli en toppfin och fullutrustad e30 av nå slag, och då skulle jag ha pengar kvar till annat med. Men hade jag 100 000:- så blev det ingen e30... (ingen e36 heller...) Det enda vettiga du kan göra - är att ut och provköra... Tänk på att farten och draget känns mer i en e30, så även om tex en 318-e30 känns piggare än din e36 så kanske den tar lika låg tid på sig att komma förbi den där tradaren... Min skrothög: Länk |
|
Aldric |
Så så länge jag vill åka relativt billigt är frågan; Vill jag åka fort eller vill jag åka bekvämt? Ok .. är väl kanske egentligen inte så mycket till val, jag är ju bara 27 ;) |
|
M3 wanabe: Eller också kör jag e30 för att jag tycker så! Jag sa inte att e30 var bättre än e36. Jag sa bara att e30 är en roligare bil, och det kan nog de flesta som har erfarenhet av båda hålla med om. Min skrothög: Länk |
|
betriebsanleitung1 |
Alban-bilar brukar knappast va i nyskick. |
|
Köp en E30 du... Får inte roligare för de pengarna... /Johan [CUL8ER] |
|
| E30 är både roligare och snyggare än E36 :> | |
|
Hur är E30 med rost? Kan man hitta en 87-88 som inte har små begynnande synliga angrepp,? Hur är den på vintern? Rycktet säger att den är framtung och "sladrig" på snöföre.. Vilka årsmodeller ska man passa sig för (325)? Söka efter? |
|
|
Ja det kan man hitta men då får du lägga på några tusen. Fast oftast så finns det rost nånstans. Inte så lätt att undvika. Min 325,a hade en del ytrost vid köpet: på baklucka, vid nummerskylt bak, bakre skärmkanter, nere vid a-stolpar. Kan säga att den är grymt rolig på vintern. Visst, baken åker gärna åt sidled men det är ju bara skoj. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.